MWO4 en BL bij Regt. Limburgse Jagers

Forumonderdeel waarin de resultaten van het onderzoek van Ed van Engeland en Erik Naberhuis overzichtelijk geplaatst kunnen worden.
Plaats reactie
Ed van Engeland

MWO4 en BL bij Regt. Limburgse Jagers

Bericht door Ed van Engeland »

Voor de liefhebbers van plaatjes toon ik bijgaande interessante foto.

Afbeelding

Het betreft de receptie t.g.v. het 140-jarig jubileum van het Infanterieregiment Limburgse Jagers op 9 januari 1954. Van links naar rechts: Kapitein-Adjudant L. Jans, de regimentscommandant Luitenant-Kolonel J.C.A. Faber, Adjudant-Onderofficier Beeren, Dienstplichtig soldaat V.d.Leeuw.

Genoemde personen dragen de volgende decoraties:

L. JANS:
Bronzen Leeuw, Oorlogsherinneringskruis met 1 gesp, Ereteken voor Orde en Vrede met 2 gespen, Herinneringskruis van het Rode Kruis 1940-45, Kruis voor Marsvaardigheid.

Jan Cornelis Adriaan FABER (1908-1958):
Ridder Militaire-Willemsorde 4de klas, Oorlogsherinneringskruis zonder gesp, Ereteken voor Orde en Vrede met 3 gespen, Inhuldigingsmedaille 1948, Ereteken voor langdurige dienst als officier met het cijfer XX, Ereteken van het Nederlands Olympisch Comité 1e graad, onbekende medaille.

BEEREN:
Gouden eremedaille met zwaarden van de Orde van Oranje Nasau, Trouwe Dienstmedaille der Koninklijke Landmacht in zilver. Hierbij wordt opgemerkt, dat de gouden eremedaille hangend aan het lint wordt gedragen, terwijl de trouwe dienstmedaille militair-model is opgemaakt.
Roel
Moderator
Contacteer:

Bericht door Roel »

Ik zie je bericht nu pas! Erg interessant, vanavond even lezen wat de heren gedaan hebben.
Heeft u informatie over items uit mijn collectie? Neem dan contact met mij op..
Lid van SRO en OMSA
ErikMuller
Contacteer:

Bericht door ErikMuller »

Ed, die onbekende medaille bij Faber is de KNIL vaardigheidsmedaille.

Cheers,

Erik
Ed van Engeland

Bericht door Ed van Engeland »

Thanx Eric!
Plaats reactie

Terug naar “Project Biografiën Ridders Militaire-Willemsorde”