2x Ridder Grootkruis in de Orde van Oranje-Nassau uitgereikt

Plaats reactie
Spraakverwarring

2x Ridder Grootkruis in de Orde van Oranje-Nassau uitgereikt

Bericht door Spraakverwarring »

Het heeft volgens mij het nieuws nergens gehaald, maar recentelijk zijn twee personen benoemd tot Ridder Grootkruis in de Orde van Oranje-Nassau: de vertrekkende ambassadeurs van Oostenrijk (Hare Excellentie mevrouw dr. H. Gürer in juni) en Chili (Hare Excellentie mevrouw dr. M.T. Infante Caffi in september).

Bron: publicatie van het toekenningsbesluit in de Staatscourant: zie https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 59234.html
NUNTIUS TRANSMITTENDUS - Regiment Verbindingstroepen
moos

Re: 2x Ridder Grootkruis in de Orde van Oranje-Nassau uitgereikt

Bericht door moos »

Ridder grootkruis.....lijkt me een beetje een afscheidscadeau ipv een waardering voor bewezen diensten.

Een collega van mij is lid in de orde geworden en als je kijkt wat daar voor een papierwerk moet worden aangeleverd dan lijkt me het hoogste niveau meer en krijgertje van bobo naar bobo.

MAAR....ik laat me graag corrigeren als ik het vaudt zie.
De splinter in een anders oog zien maar niet de balk in eigen oog.
Spraakverwarring

Re: 2x Ridder Grootkruis in de Orde van Oranje-Nassau uitgereikt

Bericht door Spraakverwarring »

Dat heb je goed gezien, Moos. In de diplomatieke wereld zijn decoraties soort van relatiegeschenken die worden uitgewisseld op basis van reciprociteit ("gelijk oversteken", zeg maar). Ik veronderstel dat vertrekkende Nederlandse ambassadeurs in die landen een vergelijkbare onderscheiding van dat land ontvangen. Je zit een dergelijke uitwisseling van decoraties trouwens ook bij staatsbezoeken. Daar is soms wat discussie over (zie ook dit forumtopic).
NUNTIUS TRANSMITTENDUS - Regiment Verbindingstroepen
Plaats reactie

Terug naar “Orde van Oranje Nassau”