Generaal-majoor b.d. Leen Noordzij, is tijdens de Veteranendag 2012, tijdens de bijeenkomst in de Ridderzaal, benoemd tot Officier in de Orde van Oranje-Nassau met de zwaarden.
Generaal-majoor Noordzij is benoemd vanwege zijn inzet als voorzitter van de Stichting Veteranen Platform, waarbij hij succesvol de belangen heeft behartigd van vele veteranen.
De onderscheiding werd hem uitgereikt door minister van Defensie, Hans Hillen, op aanreiken van de zoon van Genmaj b.d. Noordzij, eveneens een veteraan.
Generaal-majoor bd Noordzij Koninklijk onderscheiden
Generaal-majoor bd Noordzij Koninklijk onderscheiden
“Un soldat long et dur combat pour un morceau de ruban de couleur” (Napoleon Bonaparte)
Re: Generaal-majoor bd Noordzij Koninklijk onderscheiden
Generaal-majoor Noordzij heeft (op LinkedIn) de volgende reactie gegeven:
" Het heeft Hare Majesteit behaagd om mij op 30 juni, Veteranendag 2012, te benoemen tot Officier in de Orde van Oranje Nassau. MinDef Hillen heeft mij op het Binnenhof na de medailleplechtigheid de bijbehorende versierselen opgespeld. Uiteraard trots en dankbaar voor de waardering. Iedereen kan op zijn tijd een schouderklopje gebruiken.! "
" Het heeft Hare Majesteit behaagd om mij op 30 juni, Veteranendag 2012, te benoemen tot Officier in de Orde van Oranje Nassau. MinDef Hillen heeft mij op het Binnenhof na de medailleplechtigheid de bijbehorende versierselen opgespeld. Uiteraard trots en dankbaar voor de waardering. Iedereen kan op zijn tijd een schouderklopje gebruiken.! "
“Un soldat long et dur combat pour un morceau de ruban de couleur” (Napoleon Bonaparte)
-
- Contacteer:
Dacht dat de onderscheiding MET de zwaarden alleen voorbehouden was voor militairen die in werkelijke dienst zijn.?
GenMaj Noordzij is bd,(buiten dienst)FLO.
GenMaj Noordzij is bd,(buiten dienst)FLO.

De Generaal vertelde me op facebook dat het inderdaad om een Officier in de Orde van Oranje-Nassau gaat (zonder zwaarden)
Heeft u informatie over items uit mijn collectie? Neem dan contact met mij op..
Lid van SRO en OMSA
Lid van SRO en OMSA