Scheidend CDS Generaal Van Uhm Commandeur Oranje-Nassau
Scheidend CDS Generaal Van Uhm Commandeur Oranje-Nassau
Scheidend Commandant der Strijdkrachten, Generaal Peter van Uhm, is door Hare Majesteit benoemd tot Commandeur in de Orde van Oranje-Nassau.
Minister van Defensie, Hans Hillen, hing de ordetekenen om bij Generaal Van Uhm tijdens de commando overdracht van de functie van CDS, door generaal Van Uhm aan Generaal Middendorp.
Bron: http://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2 ... macht_over
Minister van Defensie, Hans Hillen, hing de ordetekenen om bij Generaal Van Uhm tijdens de commando overdracht van de functie van CDS, door generaal Van Uhm aan Generaal Middendorp.
Bron: http://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2 ... macht_over
“Un soldat long et dur combat pour un morceau de ruban de couleur” (Napoleon Bonaparte)
-
Re: Scheidend CDS Generaal Van Uhm Commandeur Oranje-Nassau
en ook benoemd tot adjudant in buitengewone dienst van HM de Koningin ,alleen dat lees je nergens!
- Henk-Willem
- Moderator

BRON: RD.nl
Met vriendelijke groeten,
Henk-Willem
Lid van: SRO, SKF, MEDEC, AFP #41, DGO #3009, OMSA M#8014
Henk-Willem
Lid van: SRO, SKF, MEDEC, AFP #41, DGO #3009, OMSA M#8014
Puur uit dankbaarheid neem ik aan? Het Dat viel mij ook meteen op, mooi eerbetoon! En een capabele opvolger!blrichters schreef:en ook benoemd tot adjudant in buitengewone dienst van HM de Koningin ,alleen dat lees je nergens!
"If you've done it, it ain't bragging"
-
Het adjudant-schap moet inderdaad als een (extra) (en zeer persoonlijk) eerbetoon worden gezien van Hare Majesteit.Het begint wel een beetje traditie te worden bij de laatste commandanten krijgsmacht.
Een kleine aanvulling nog : van Uhm is onderscheiden "met de zwaarden" is ook een uitzondering aan het worden......
Een kleine aanvulling nog : van Uhm is onderscheiden "met de zwaarden" is ook een uitzondering aan het worden......
Wat ik bedoel met "puur uit dankbaarheid" is dat H.M. hem niet "kan gebruiken", maar ondanks dat het "standaard" begint te worden is het niet minder mooi!
Ook na dienstverlating kunnen Adjudanten in Buitengewone Dienst van HM de Koningin nog steeds worden gevraagd deze functie uit te voeren. In die zin is ook Generaal b.d. van Uhm nog steeds "bruikbaar".MCPJSmits schreef:Wat ik bedoel met "puur uit dankbaarheid" is dat H.M. hem niet "kan gebruiken", maar ondanks dat het "standaard" begint te worden is het niet minder mooi!
Rob
"Was ist ein Orden? Ein kostensparender Gegenstand, der es ermöglicht, mit wenig Metall viel Eitelkeit zu befriedigen" (Aristide Briand)
Rob, dat is de reden dat ik het tussen haakjes plaatste; het deel "in buitengewone dienst" is me meer dan duidelijk, al met al een mooi gebaar.