De decorandus op LinkedIn:
Vandaag samen met mijn aflosser VADM Jan Willem Hartman mijn laatste bilaterale overleg in Berlijn als Nederlandse National Armaments Director met mijn Duitse collega VADM Carsten Stawitzki. In al die jaren hebben wij naast een zakelijke relatie ook een vriendschap opgebouwd. Dat heeft zich vertaald in zeer concrete samenwerking tussen Duitsland en Nederland. Hij verraste mij vandaag met het Ehrenkreuz der Bundeswehr in Gold.
Ik ben zeer vereerd met deze waardering en het straalt ook af op de mensen in onze organisaties die zo hard werken om deze projecten van de grond te tillen!
Bron: https://www.linkedin.com/posts/ajdewaar ... er_desktop
Ehrenkreuz der Bundeswehr in Gold voor VADM De Waard
Ehrenkreuz der Bundeswehr in Gold voor VADM De Waard
In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister - Goethe
-
Re: Ehrenkreuz der Bundeswehr in Gold voor VADM De Waard
De Duitsers zijn hem een stuk erkentelijker met de Bundeswehr Ehrenkreuz in Gold. De Belgen gaven de vice-admiraal aantal weken geleden de Medaille van Verdienste. De laagste verdiensteonderscheiding die de Belgen kunnen uitreiken. Staat lager dan de uitzendmedailles en komt nét na de Belgische Vierdaagse marsmedailles (MESA en IJzer).
Re: Ehrenkreuz der Bundeswehr in Gold voor VADM De Waard
Was mij ook opgevallen. Maar de admiraal was toch zeer vereerd, ondanks dat ranggenoten meestal Commandeur in de Kroonorde worden. Bij de Fransen kreeg hij een ridderschap in het Legioen van Eer, ook al aan de lage kant.
Vandaag was mijn laatste bilaterale overleg als Nederlandse National Armaments Director (NAD) met mijn Belgische collega Lieutenant-General Frédéric Goetynck in Antwerpen. Mijn collega is de directeur van het Directorate Général Material Resources (DGMR) van het Belgische ministerie van Defensie . Wij hebben als
NAD’s altijd veel te bespreken. Ik was dan ook een beetje verrast dat mijn collega zo scherp op de tijd lette om de bijeenkomst exact om 11:30 uur te beëindigen. Ik begreep later waarom dat zo was. Ik ben zeer vereerd dat ik na afloop van de vergadering namens de Belgische Koning de medaille van verdienste kreeg uitgereikt.
Ik ontving deze onderscheiding vanwege mijn inzet voor de materieelssamenwerking met België. In het bijzonder werden de projecten vervanging mijnenbestrijding en het Antisubmarine Warfare Fregat (ASWF) daarbij genoemd. Deze waardering straalt ook af op de medewerkers bij het Commando Materieel en IT (COMMIT) en de andere onderdelen van ons Ministerie van Defensie die intensief samenwerken met de Belgische collega’s om de bilaterale samenwerking voor het materieel en de IT van onze krijgsmachten te verdiepen en te bestendigen.
De samenwerking tussen België en Nederland op het gebied van materieel voor onze krijgsmachten is al geruime tijd een voorbeeld in Europa over hoe het ook kan. Zo werken onze beide marines al heel lang intensief samen met een geïntegreerd operationeel commando. Ook voor instandhouding doen we dat al lang. Nu stonden er grote investeringsprogramma’s op de rol; het was best uitdagend om dat samen tot een goed einde te brengen. Maar dat is ons ook gelukt; daarom heeft deze medaille voor mij nog meer glans!
Ik dank de Belgische minister van Defensie Ludivine Dedonder en mijn NAD collega zeer voor deze waardering.
Bron: https://www.linkedin.com/posts/ajdewaar ... er_android
Vandaag was mijn laatste bilaterale overleg als Nederlandse National Armaments Director (NAD) met mijn Belgische collega Lieutenant-General Frédéric Goetynck in Antwerpen. Mijn collega is de directeur van het Directorate Général Material Resources (DGMR) van het Belgische ministerie van Defensie . Wij hebben als
De samenwerking tussen België en Nederland op het gebied van materieel voor onze krijgsmachten is al geruime tijd een voorbeeld in Europa over hoe het ook kan. Zo werken onze beide marines al heel lang intensief samen met een geïntegreerd operationeel commando. Ook voor instandhouding doen we dat al lang. Nu stonden er grote investeringsprogramma’s op de rol; het was best uitdagend om dat samen tot een goed einde te brengen. Maar dat is ons ook gelukt; daarom heeft deze medaille voor mij nog meer glans!
Ik dank de Belgische minister van Defensie Ludivine Dedonder en mijn NAD collega zeer voor deze waardering.
Bron: https://www.linkedin.com/posts/ajdewaar ... er_android
In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister - Goethe