Medaille normaal schietschool

Voor alle onderscheidingen die niet in de bovenstaande categorieën vallen. (Zowel erkende als niet erkende)
Plaats reactie
R.Polderman

Medaille normaal schietschool

Bericht door R.Polderman »

Hallo allemaal,

Bij gevoegd twee foto's van een medaille 50 jaar bestaan normaal schietschool. Ik heb zitten googelen en in mijn boeken gekeken, maar ik kan over deze medaille verder geen info vinden dan wat op de medaille vermeld staat. Het NMM heeft er een paar op de website staan, maar daar staat niet veel info bij. Heeft iemand hier wellicht meer info over zoals:
-Hoort hier een lint aan en zo ja, welke lint?
-In welke hoeveelheden zijn deze medailles uitgegeven?
-Ik heb de bronzen uitvoering ook gezien, maar is hier ook een gouden versie van?

Groeten,

Richard
Bijlagen
20230802_202836.jpg
20230802_202831.jpg
Herman V

Re: Medaille normaal schietschool

Bericht door Herman V »

Gevonden in het boek Ridderorden, eeretekenen, draagtekens en penningen van W.F. Bax. Ook vermeldt in de geïllustreerde Bax welke onlangs uitgegeven is.

Het is de herinneringspenning uit 1905 voor het vijftig jarig bestaan van deze school.
De voorzijde is het Nederlands wapen. De keerzijde is het hoofd van Koningin Wilhelmina
Gemaakt van brons door Koninklijke Begeer, 25mm met oog en ring. Ontwerp Zwierzina.
Geen lint wordt vermeldt .

Ik zie echter dat jouw exemplaar van zilver is.

Mvg
Herman
R.Polderman

Re: Medaille normaal schietschool

Bericht door R.Polderman »

Herman dank je,

Mijn exemplaar is inderdaad van zilver, netjes voorzien van een stempeltje. De boeken van Bax heb ik(nog) niet in mijn collectie.

Vwb de maat, jij schrijft 25mm, mijn exemplaar is 35mm.

Groeten,

Richard
Plaats reactie

Terug naar “Overige Nederlandse onderscheidingen”