wat hulp gevraagd

Over het verzamelen van Onderscheidingen en aanverwante zaken zoals oorkondes. Ook voor tips, waarschuwingen etc.
Andy74

wat hulp gevraagd

Berichtdoor Andy74 » 07 Jul 2018, 15:49

Beste,

Ik heb zoals reeds gezegd een aardige collectie verzameld en zou graag willen weten waar ik de makers zou kunnen terugvinden, heb helaas geen boeken en of naslagwerking. Heb reeds via google gezocht maar ik kom altijd op verkoopsites terecht, dus niet veel info.
Ook waar zouden er eventueel markeringen moeten opstaan??
Wat bepaald de waarde van een stuk?? Ik heb al een paar keer een Duits kruis in goud tegen gekomen die te koop werd aangeboden tussen de 2500 en 4500 euro, Ik weet wel de gezegde wat een gek ervoor wil geven. :D
Gewoon uit nieuwsgierigheid zou ik eens willen weten wat mijn collectie waard zou zijn. Individueel en of apart. Indien ik zou beslissen deze nu te verkopen. Op wat moet ik zeker letten en welke gedetailleerde foto's mag er zeker niet ontbreken??

Duits kruis in goud, Gouden gewondenbadge in doosje, ijzeren kruis 1e klasse in doosje en Erdkampf en dan nog enkele minder zeldzame zoals zilveren 127 en zwarte L/56 gewondenbadges, bronzen en zilveren infanterie badge, KVK 1 met en zonder zwaarden, KVK 2e klasse zonder zwaarden met zakje van uitgifte, ijzeren kruis 2e klasse gemarkeerd met 25 en een niet gemarkeerde.

Ik heb er redelijk wat geld tegen gegooid om dit allemaal te verkrijgen.

Gedetailleerde foto's zijn natuurlijk mogelijk.

Alvast bedankt voor jullie hulp

mvg

Andy
Bijlagen
collectie.jpg

Marijn

Re: wat hulp gevraagd

Berichtdoor Marijn » 13 Jul 2018, 18:15

Dag Andy,

Je zat er niet ver vandaan hoor. Er wordt zowat jaarlijks een dikke catalogus met richtprijzen uitgegeven (bijvoorbeeld, zoals in mijn bieb, Deutschland-Katalog 2001/2002, Orden & Ehrenzeichen 1800-1945. Of voor de omschrijving: Jörg Nimmergut Deutsche Orden. Kijk ook naar de veilingcatalogi voor omschrijvingen. Er staat ook altijd bij welke literatuur ze geraadpleegd hebben! Veilingcatalogi kunnen ook goed naslagwerk opleveren.

Waar je op moet letten is natuurlijk in de eerste plaats de gaafheid van een stuk. En de verkoop: gooi je het op een marktplaats of op een veiling, of op een gerenommeerde verkoopsite? De combinatie kan ook de waarde bepalen, bijvoorbeeld als je alle makers hebt van het EK bijvoorbeeld, of alle variaties van het Verwundetenabzeichen.
Zet je vraag anders ook uit op een ww2-forum, daar zitten vaak wat meer verzamelaars van duitse onderscheidingen dan hier denk ik.
Laatst gewijzigd door Marijn op 15 Jul 2018, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Andy74

Berichtdoor Andy74 » 15 Jul 2018, 09:18

mijn kruis is beschadigd?? waar als ik vragen mag?? ik heb deze zo gekocht en was in perfecte staat zeiden ze.

en bedankt voor de reactie, zal eens naar dit forum gaan.

Marijn

Berichtdoor Marijn » 15 Jul 2018, 18:45

excuses, was de weerschijn van het licht waardoor ik even dacht dat t beschadigd was

Andy74

Berichtdoor Andy74 » 15 Jul 2018, 18:52

Marijn schreef:excuses, was de weerschijn van het licht waardoor ik even dacht dat t beschadigd was

hehe geen probleem hoor, dacht al. :D en ik maar zoeken. hahahaha

Terug naar “Verzamelen”