Nagemaakte Nederlandse modernere medaille

Over het verzamelen van Onderscheidingen en aanverwante zaken zoals oorkondes. Ook voor tips, waarschuwingen etc.
Herman V

Nagemaakte Nederlandse modernere medaille

Berichtdoor Herman V » 03 Feb 2018, 11:49

Sinds al heel lang zie je nagemaakte medailles op de zgn. verzamelaarsmarkt aangeboden worden. Wat opvallend is dat de laatste tijd ook de moderne medailles worden gekopieerd. Ook de minder dure exemplaren worden nagemaakt.
Alle Nederlandse herinneringsmedailles (HVO, HIM, HVN, HMV) inclusief de gespen kom je tegen. Zo nu en dan ook een Inhuldigingsmedaille (oa. Bezoek Caraibisch gebied 1980).

Sinds kort ook de Landmachtmedaille.Op zich best wel een aardig gelukt exemplaar totdat je hem naast een origineel legt.

Ik voeg wat beeldmateriaal bij.
IMG_1305-2.jpg

IMG_1306-2.jpg
IMG_1308.jpg

Links is het origineel, rechts de naslag / kopie.

Herman V

Re: Nagemaakte Nederlandse modernere medaille

Berichtdoor Herman V » 03 Feb 2018, 11:54

Nog wat beeldmateriaal :

IMG_1310-2.jpg

IMG_1309.jpg

De kopie doet op marktplaats rond de 25 a 30 euro. Het getoonde exemplaar komt hier ook vandaan. Het origineel is een uitgereikt exemplaar.

Volgens mij is de Marine medaille ook nagemaakt. Helaas heb ik hier geen beeldmateriaal van.

Grt
Herman

Herman V

Berichtdoor Herman V » 03 Feb 2018, 12:13

Mochten mensen nog afbeeldingen hebben van andere moderne Nederlandse naslag medailles dan kunnen die aan dit topic toegevoegd worden.

moos

Berichtdoor moos » 05 Feb 2018, 07:32

Voor in een reserve set of als vervanger van een vermissing is dit geen slechte optie. Laakbaar gaat het worden als deze als " origineel" wordt verkocht.
De splinter in een anders oog zien maar niet de balk in eigen oog.

Terug naar “Verzamelen”