Nieuw bedrijf voor opmaken onderscheidingen

officier

Nieuw bedrijf voor opmaken onderscheidingen

Berichtdoor officier » 27 Jan 2017, 22:01

Een actief dienend Officier der Mariniers is een bedrijf begonnen voor het opmaken van onderscheidingen. Vanaf 1 februari is het mogelijk om de onderscheidingen op acht kazernes / bases in te leveren, waarna het binnen twee weken (streeftijd) wordt opgemaakt. Zie voor meer informatie http://voortmanonderscheidingen.nl
"Weapons are an important factor in war, but not the decisive one; it is man and not materials that counts"

officier

Re: Nieuw bedrijf voor opmaken onderscheidingen

Berichtdoor officier » 08 Jul 2017, 09:20

IMG_7841.JPG

Medailles van een reserve luitenant-kolonel opgemaakt door Voortman Onderscheidingen.
"Weapons are an important factor in war, but not the decisive one; it is man and not materials that counts"

Spraakverwarring

Berichtdoor Spraakverwarring » 08 Jul 2017, 12:00

40 jaar officier? Toe maar! Met de opgehoogde ontslagleeftijd komen hogere cijfers natuurlijk steeds meer voor maar zelfs dan is dit bijzonder.
Op de facebook pagina van het bedrijf staan overigens nog meer fraaie foto's van door hen opgemaakte sets.
NUNTIUS TRANSMITTENDUS - Regiment Verbindingstroepen

Alex

Berichtdoor Alex » 08 Jul 2017, 13:11

Mooie set!
Vraag: voor zover ik weet, heeft alleen het gouden Ereteken voor Verdienste een palmtak op de baton.
Zie: http://www.onderscheidingen.nl/nl/medai ... e/evv.html
Hier zie ik een zilveren palmtak. Is dat conform de regelgeving of eigen initiatief?

En de opgehoogde ontslagleeftijd geldt blijkbaar ook voor reserve-officieren.
In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister - Goethe

RD

Berichtdoor RD » 08 Jul 2017, 14:21

De ontslagleeftijd voor militairen met een flexibel dienstverband wordt binnenkort mogelijk vijf jaar voorafgaande aan de AOW-leeftijd en kan tot aan de AOW-leeftijd worden verlengd. Dat zou voor mij betekenen dat ik in 2026 mijn 45-jarig officiersjubileum hoop te kunnen vieren.

René

Berichtdoor René » 08 Jul 2017, 20:57

Alex schreef:Vraag: voor zover ik weet, heeft alleen het gouden Ereteken voor Verdienste een palmtak op de baton.
Hier zie ik een zilveren palmtak. Is dat conform de regelgeving of eigen initiatief?

Vooruitlopende op de (aanstaande) instelling van het Ereteken voor Verdienste in brons?

Alex schreef:En de opgehoogde ontslagleeftijd geldt blijkbaar ook voor reserve-officieren.

Vele regels en arbeidsvoorwaarden die voor beroeps gelden, gelden ook voor reservisten. (En niet alleen reserve-officieren).
“Un soldat long et dur combat pour un morceau de ruban de couleur” (Napoleon Bonaparte)

officier

Berichtdoor officier » 08 Jul 2017, 21:33

Alex schreef:de opgehoogde ontslagleeftijd geldt blijkbaar ook voor reserve-officieren.
Deze reserve luitenant-kolonel is in 1976 op 23 jarige leeftijd officier geworden bij defensie. Volgend jaar zal hij na bijna 42 jaar dienst (waarschijnlijk) met pensioen gaan.

Leuk weetje: afgelopen december kregen zowel de overste (40jr) als zijn zoon (25jr) en zijn dochter (15jr) het "officierskruis" (of jaarteken).

Alex

Berichtdoor Alex » 09 Jul 2017, 16:25

In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister - Goethe

Terug naar “Opmaken van onderscheidingen”