Identificatie & waarde spange

Voor algemene vragen over zaken als draagwijzen, besluiten, voorschriften etc.
Janssen

Identificatie & waarde spange

Berichtdoor Janssen » 26 Apr 2017, 15:48

Onlangs heb ik op marktplaats deze spange weten te kopen, alleen vroeg ik mij af in hoeverre te achterhalen is van wie deze spange afkomstig is en wat de waarde van deze spange zou kunnen zijn.

Het betreft een spange van 4 onderscheidingen, te weten; medaille voor langdurige, trouwe en eerlijke dienst (12 jaar, 'J' versie), NBVLO / vierdaagse kruis met kroon, NOC NSF vaardigheidsmedaille (goud?) en het militaire vijfkampkruis met cijfer '4'.
Bijlagen
2017-04-26 16.21.55.jpg
... In al deze hoedanigheden vervulde hij zijn taak op een zorgzame en accurate wijze, zonder op de voorgrond te willen treden; bescheiden en onopvallend, maar goed. Dat is de ware dienstbaarheid, die niet zichzelf zoekt.

Herman V

Re: Identificatie & waarde spange

Berichtdoor Herman V » 26 Apr 2017, 19:30

Lijkt me een sportieve Landmacht of Luchtmacht militair beneden de rang van tweede luitenant dienend in de vijftiger / zestiger jaren van de vorige eeuw.

Janssen

Berichtdoor Janssen » 26 Apr 2017, 19:54

Die indruk had ik ook al. Identificatie lijkt mij tot mogelijk gezien het (minimaal) 4 keer behalen van het Vijfkamp kruis, al dan niet in combinatie met het gouden NOC NSF medaille, al een vrije niche prestatie en onderscheiding is. Enig idee of het nog te traceren is?
... In al deze hoedanigheden vervulde hij zijn taak op een zorgzame en accurate wijze, zonder op de voorgrond te willen treden; bescheiden en onopvallend, maar goed. Dat is de ware dienstbaarheid, die niet zichzelf zoekt.

Janssen

Berichtdoor Janssen » 28 Apr 2017, 18:15

En heeft iemand enig idee wat de waarde van deze spange zou kunnen zijn?

jan viotta

Berichtdoor jan viotta » 10 Mei 2017, 06:45

Als deze van Marktplaats komt dan is de prijs die je hebt betaald een indicatie van de waarde ..
:)

Jan V
Verzamelaar Nederlandse Militaire Luchtvaart

Marijn

Berichtdoor Marijn » 11 Mei 2017, 21:47

https://www.vijfkamp.nl/site/eregalerij.php en https://www.vijfkamp.nl/

Hier zijn voor de diverse sportonderscheidingen de lijsten te vinden.

Terug naar “Algemene vragen”