Belgische vaardigheids onderscheidingen

Janssen

Belgische vaardigheids onderscheidingen

Berichtdoor Janssen » 24 Jan 2014, 21:50

Hallo,

Ik zou mij graag willen gaan verdiepen in moderne/in gebruik (of tot recent in gebruik) zijnde
vaardigheidsonderscheidingen van het Belgische leger. Heeft iemand voor mij een goede website
of compact boekje waarin ik mij kan verdiepen ?

Tevens komt er nu een vraag in mij op. Ik heb eens gehoord dat je als Nederlands militair zijnde
ook wings kunt dragen van buitenlandse strijdkrachten. Alleen vraag ik mij dan af hoe dat in zijn
werk zou gaan. Als een Nederlandse militair bijvoorbeeld Belgische wings wilt halen, wat moet hij
hiervoor dan doen ? En zijn hier bepaalde regels over ?

Bij voorbaat dank.
... In al deze hoedanigheden vervulde hij zijn taak op een zorgzame en accurate wijze, zonder op de voorgrond te willen treden; bescheiden en onopvallend, maar goed. Dat is de ware dienstbaarheid, die niet zichzelf zoekt.

Iron Mike

Re: Belgische vaardigheids onderscheidingen

Berichtdoor Iron Mike » 24 Jan 2014, 22:35

Janssen schreef:
Tevens komt er nu een vraag in mij op. Ik heb eens gehoord dat je als Nederlands militair zijnde
ook wings kunt dragen van buitenlandse strijdkrachten. Alleen vraag ik mij dan af hoe dat in zijn
werk zou gaan. Als een Nederlandse militair bijvoorbeeld Belgische wings wilt halen, wat moet hij
hiervoor dan doen ? En zijn hier bepaalde regels over ?

Het is vaak een combinatie van zetten; springen met het materiaal van desbetreffend land, in het land in kwestie, met een jumpmaster uit dat land...hoeft soms niet alledrie, maar 1 van de 3 dient zeker aanwezig te zijn. Voor een daadwerkelijk voorschrift/ schrijven moet ik even zoeken.
"If you've done it, it ain't bragging"

Terug naar “België”