Burgerlijke Decoratie voor Trouwe Dienst in de Administratie

Frank

Burgerlijke Decoratie voor Trouwe Dienst in de Administratie

Berichtdoor Frank » 22 Apr 2013, 16:08

Tijdens het opruimen van mijn zolder kwam ik een paar medailles tegen die ik jaren geleden
een keer op een rommelmarkt heb gekocht. Het gaat om de volgende onderscheidingen:

Dit ereteken identiek aan het voorgaande werd uitgereikt aan ambtenaren die minstens 25 jaar dienst hadden.
Naargelang de rang of functie van de rechthebbende wordt één van de 5 klassen toegekend.

- Kruis 1ste klasse
Afbeelding

-Gouden Medaille
Afbeelding

De foto's die ik in dit topic gebruik zijn NIET te foto's van de medailles die ik heb. Ik heb deze even gebruikt om
te laten zien welke ik heb. De foto van het Kruis 1ste klasse is qua staat identiek aan degene die ik heb liggen.
Alleen verkeerd mijn Gouden medaille in veel betere staat dan de foto.

Naast de twee onderscheidingen van trouwe dienst heb ik ook nog een Belgische Kroonorde liggen, de medaille
(dus geen ridder etc) verkeerd in goede staat en is qua staat identiek aan deze afbeelding:

Afbeelding

Mijn vraag hierbij is, omdat ik deze onderscheidingen wil verkopen, hoeveel deze onderscheidingen individueel waard zijn.
Ik kon op internet deze onderscheidingen niet veel vinden, vandaar dat ik hier een gokje waag om achter de waarde te komen.
Ik weet dat de waarde sterk kan verschillen, wel of geen doosje, staat, graad etc etc etc. De drie onderscheidingen die ik hier heb
liggen verkeren in zeer goede staat, zowel de medaille als het lint maar hebben geen doosje, miniatuur of baton.

Met vriendelijke groet,
~ Frank Habets

skygulik

Re: Burgerlijke Decoratie voor Trouwe Dienst in de Administr

Berichtdoor skygulik » 15 Mei 2013, 19:13

hallo frank

kijk maar op deze site staan ze op met de prijzen let op deze zijn in nieuw staat en niet zoals jij hebt met eventuele gebruikers sporen
http://www.eekelers-centini.be/catalog/ ... 69q5989aj4
De omnibus dubitandum

Terug naar “België”