Arnold (Arnoldus) Wigmans

49thRecce

Arnold (Arnoldus) Wigmans

Berichtdoor 49thRecce » 29 Dec 2007, 22:21

Wie heeft het boek over het Verzetsherdenkingskruis???

Ik wil graag info over Arnold (Arnoldus) Wigmans.

Zou iemand voor mij kunnen kijken of deze goede man vermeld staat??
Alvast hartelijk dank !!
"Maybe I was brave, I don't know. At the time I was just doing the job, I didn't have time for other thoughts."—Private Johnson Beharry VC.

Roel
Moderator

Berichtdoor Roel » 30 Dec 2007, 18:34

Staat er in; Wigmans, Arnoldus 26-06-1893
Heeft u informatie over items uit mijn collectie? Neem dan contact met mij op..
beheerder http://www.onderscheidingenforum.nl
Lid van SRO en OMSA

49thRecce

Berichtdoor 49thRecce » 30 Dec 2007, 18:35

Ha Roel,
Mooi!
Hartelijk bedankt. :wink:
"Maybe I was brave, I don't know. At the time I was just doing the job, I didn't have time for other thoughts."—Private Johnson Beharry VC.

49thRecce

Berichtdoor 49thRecce » 30 Dec 2007, 20:05

Het ging dus om deze man!

Afbeelding

Zoals jullie hebben kunnen lezen heeft hij van ook van Canada,Engeland,Frankrijk,US medailles gekregen.
Weet iemand welke medailles dit zijn??

Misschien ook een Nederlandse Koninklijke onderscheiding..??
Zijn hier lijsten van???

Heeft iemand meer info over Arnoldus Wigmans??

Ik doe deze navraag voor een goede vriend van me,de man in kwestie is namelijk familie.......

ErikMuller

Berichtdoor ErikMuller » 30 Dec 2007, 22:04

Dit artikel klopt niet helemaal. Hij kreeg het Zilveren Kruis van Erkentelijkheid van het Koninklijk Verbond van Belgische Oorlogskruisdragers. Dat had helemaal niets met verzetsactiviteiten te maken. Die krijg je na langdurig lidmaatschap van die club.

Ik ben zelf ook ooit eens sympathiserend lid geweest en heb toen het bronzen kruis van erkentelijkheid gekregen. Ik moet het nog steeds ophalen...

49thRecce

Berichtdoor 49thRecce » 30 Dec 2007, 23:00

ErikMuller schreef:Dit artikel klopt niet helemaal. Hij kreeg het Zilveren Kruis van Erkentelijkheid van het Koninklijk Verbond van Belgische Oorlogskruisdragers. Dat had helemaal niets met verzetsactiviteiten te maken. Die krijg je na langdurig lidmaatschap van die club.

Ik ben zelf ook ooit eens sympathiserend lid geweest en heb toen het bronzen kruis van erkentelijkheid gekregen. Ik moet het nog steeds ophalen...
Ok,bedankt voor de uitleg!
Ik zal het doorgeven....

Weet jij welke buitenlandse medailles hij gekregen heeft??
Is idt ergens na te zoeken??

ErikMuller

Berichtdoor ErikMuller » 30 Dec 2007, 23:08

Hij komt in ieder geval niet voor op de Grade 6 Netherlands Master List (Certificate of Appreciation) voor pilotenhelpers. De gebruikelijke Amerikaanse 'onderscheiding' is het dus niet. Ik heb het vermoeden dat het voornamelijk verenigingsonderscheidingen zullen zijn.

En die zijn alleen na te zoeken bij de respectievelijke verenigingen.

49thRecce

Berichtdoor 49thRecce » 30 Dec 2007, 23:52

ErikMuller schreef:Hij komt in ieder geval niet voor op de Grade 6 Netherlands Master List (Certificate of Appreciation) voor pilotenhelpers. De gebruikelijke Amerikaanse 'onderscheiding' is het dus niet. Ik heb het vermoeden dat het voornamelijk verenigingsonderscheidingen zullen zijn.

En die zijn alleen na te zoeken bij de respectievelijke verenigingen.

Ok,Thanks again....

49thRecce

Berichtdoor 49thRecce » 20 Jan 2008, 02:58

Komt de naam van Arnoldus (Arnold) Wigmans (26-06-1893) in lijsten van Nederlandse koninklijke onderscheidingen voor???

Weet iemand hier welke US,Britse en Canadese medaillles deze man gekregen heeft???

ALLE INFO EN TIPS WELKOM!!!!

Roel
Moderator

Berichtdoor Roel » 22 Jan 2008, 10:48

Ik heb helaas geen extra informatie,
Heeft u informatie over items uit mijn collectie? Neem dan contact met mij op..
beheerder http://www.onderscheidingenforum.nl
Lid van SRO en OMSA

49thRecce

Berichtdoor 49thRecce » 22 Jan 2008, 19:13

Roel Rijks schreef:Ik heb helaas geen extra informatie,

Jammer! :cry:

nickles

Re: Arnold (Arnoldus) Wigmans

Berichtdoor nickles » 11 Aug 2011, 20:45

Hallo 49thRecce. Ik zag je oproep om informatie over dhr. Arnoldus Wigmans. Ik doe onderzoek naar de lotgevallen van een geallieerde vliegtuigbemanning. Daarbij is gebleken dat dhr. Wigmans één van de pilotenhelpers was. Uit archiefstukken blijkt verder dat de hulp die dhr. Wigmans heeft geboden als Grade 5 is beoordeeld. Er zouden dan ook twee oorkondes moeten zijn, één uitgereikt namens de president van de Verenigde Staten (ondertekend door Dwight. D. Eisenhower) en één namens het Gemenebest ondertekend door Sir Arthur Tedder. Informatie over andere buitenlandse onderscheidingen en blijken van waardering ben ik helaas niet tegengekomen.
Zijn deze oorkondes bewaard gebleven?

49thRecce

Re: Arnold (Arnoldus) Wigmans

Berichtdoor 49thRecce » 07 Sep 2011, 16:11

Thanks!!! Ik heb mijn maat ge-emailed.....

Terug naar “Personen”