Naam van Luitenant-kolonel gezocht

Waterloo 1815

Naam van Luitenant-kolonel gezocht

Berichtdoor Waterloo 1815 » 10 Mei 2014, 19:17

Geacht forumleden,

Ik zou graag achter de naam van deze persoon willen komen. Middels mijn boeken / naam- en ranglijsten kom ik niet achter de naam van deze persoon. Volgens mijn gegevens draagt deze Luitenant-kolonel de volgende onderscheidingen:
- Ridder Nederlandse Leeuw
- Officierskruis
- Spaanse Orde van Hermenegildo

De laatste orde wordt niet in de naam- en ranglijsten vermeld en een Luitenant-kolonel met de Ridder Nederlandse Leeuw en Officierskruis zijn er heel veel van te vinden.

De foto is gemaakt door Hoffotograaf H.W. Wollrabe te Den Haag. Dit geeft mogelijk een richting in welke plaats deze Luitenant-kolonel gelegerd is geweest. Op de achterkant van de CDV is met potlood het jaartal 1887 geschreven en daarbij het overlijdenskruis. Dit geeft mogelijk een richting vwb jaartal van deze foto aan. Mogelijk zijn dit enige aanknopingspunten.

Ik kom er niet uit. Is de laatste orde correct of is dit mogelijk een andere orde? Wie is dit.

Afbeelding

Roel
Moderator

Re: Naam van Luitenant-kolonel gezocht

Berichtdoor Roel » 11 Mei 2014, 00:00

Al eens op deze Orde gezocht in kranten.kb.nl?
Heeft u informatie over items uit mijn collectie? Neem dan contact met mij op..
beheerder http://www.onderscheidingenforum.nl
Lid van SRO en OMSA

Ed van Engeland
Moderator

Re: Naam van Luitenant-kolonel gezocht

Berichtdoor Ed van Engeland » 20 Aug 2014, 17:04

Het lijkt mij een artillerieofficier, maar een complete foto (incl. gegevens over de fotograaf) zouden meer kunnen bijdragen aan een identificatie dan alleen een close-up van zijn "chest".
- sic Gloria transit Mundi -

Terug naar “Personen”