Wie herkent deze persoon met 3 insignes?

chenna2

Wie herkent deze persoon met 3 insignes?

Berichtdoor chenna2 » 17 Dec 2013, 17:03

De tot nu toe beschikbare info die ik gekregen heb is:
Om de hals draagt hij het kruis van commandeur van de Orde van de Eikenkroon uit de Nederlandse periode. Op zijn revers draagt hij, links, het kruis voor trouwe dienst als officier bij de schutterij. In deze vorm was het in gebruik vanaf 30-12-1866. In het midden van het kruis bevindt zich een gouden (vergulde) bladerkrans met een Romeins cijfer. Het kruis werd uitgereikt vanaf 15 jaren trouwe dienst. Op het middenschildje is XXV zichtbaar. Rechts draagt hij het kruis van ridder in de Orde van de Nederlandse Leeuw, waarbij de kroon met een scharnierende verbinding is bevestigd aan de balpunten van de bovenste kruisarm (dus afkomstig uit A’dam 1830-50). De draagwijze van het lint is opmerkelijk: het is in een driehoek gevouwen, op zijn Pruisisch of Oostenrijks. Dat kom je soms tegen bij militairen uit die tijd. Wie weet er iets meer? Ik heb ook een portret van zijn echtgenote.
Bijlagen
ins portret.JPG

Roel
Moderator

Re: Wie herkent deze persoon met 3 insignes?

Berichtdoor Roel » 12 Jan 2014, 10:12

Deze persoon moet in het boek over de Orde van de Eikenkroon staan. Maar dan is het alsnog een puzzel. Heb je nog meer aanwijzingen?
Heeft u informatie over items uit mijn collectie? Neem dan contact met mij op..
beheerder http://www.onderscheidingenforum.nl
Lid van SRO en OMSA

Terug naar “Personen”