Théodore Müller, MWO3?

Ed van Engeland
Moderator

Théodore Müller, MWO3?

Berichtdoor Ed van Engeland » 30 Jan 2012, 15:21

Eveneens uit het Limburgs Museum de volgende foto, die blijkens het bijschrift Théodore Müller (1819-1879) zou voorstellen. Ook deze persoon kan ik niet terugvinden.
De kwaliteit van de beide foto's is erbarmelijk, maar daaraan kan ik niets veranderen.

Afbeelding
- sic Gloria transit Mundi -

Rogier

Re: Théodore Müller, MWO3?

Berichtdoor Rogier » 31 Jan 2012, 14:07

Beste Ed,

Het lijkt op een Metalen Kruis tussen de MWO en het Legioen van Eer. Dan zou de beste man op zijn twaalfde aan de tiendaagse veldtocht hebben deelgenomen. Zelfs voor een kindsoldaat is dat aan de jonge kant. Ik denk dat het bijschrift bij een ander schilderij hoort en ken in ieder geval geen ridder MWO van die naam.
HONI SOIT QUI MAL Y PENSE

Herman V

Berichtdoor Herman V » 31 Jan 2012, 18:19

Ed,

Theodore Müller leefde van 1819 tot 1879 en is een Franse schilder uit Straatsburg. Later in zijn leven woonde hij in Parijs.

De persoon afgebeeld op het schilderij is iemand anders, onderscheiden met een MWO 3 of 4e klasse, het metalen kruis en een Frans Ridderkruis van de Legion d'Honneur.

Herman

Ed van Engeland
Moderator

Berichtdoor Ed van Engeland » 31 Jan 2012, 18:50

Bedankt Rogier en Herman! Ik zat zelf ook al op dat spoor, bovendien is de "sitter" een generaal en die data ook kan ik niet rijmen met mijn database van NL generaals.
Jammer, dat het museum in z'n uitleg niet erg duidelijk is. Misschien moet ik eens contact met hen opnemen en navraag doen, al heb ik daarmee in het algemeen slechte ervaringen (hun website geeft in elk geval geen informatie). Die rechter is zo'n zelfde verhaal...

@ Herman: het was een MWO3 (goudkleurig)... :)
Als ik er nog uit kom horen jullie het, nogmaals bedankt.
- sic Gloria transit Mundi -

Terug naar “Personen”