wie is deze drager van het vliegerkruis?

Roeland

wie is deze drager van het vliegerkruis?

Berichtdoor Roeland » 25 Mar 2011, 10:42

Geachte medeforumleden,

ik heb recent dit tenue gekocht van een vlieger. Daarop zit een batonset met het vliegerkruis. Jammergenoeg zit er geen label in het jasje en dat heeft er zo te zien ook nooit in gezeten. Een naam is mij dus onbekend.
Wel ben ik van mening dat alle emblemen, evenals de batons en de wijze waarop deze zijn bevestigd aan het jasje, authentiek zijn en het geheel bij elkaar hoort.

Ik vroeg mij af of er een naam aan deze set bevestigd kan worden?
batonset:
-ridder oranje nassau
-vliegerkruis
-OHK met 1 gesp
-orde vrede met 2 gespen
-langdurige dienst officier
-huwelijk 1966
-marsvaardigheid

-GSB
-groot vlieg brevet
-parawing

Daarnaast zat er nog een riem bij. Mijn inziens uit de tijd maar ik ben er niet zeker van of deze erbij hoort (of het van dezelfde persoon is) omdat het nou eenmaal een los onderdeel is dat toegevoegd kan zijn. Hier staan echter wel gegevens op dus wellicht dat het iets oplevert en vastgesteld kan worden of het erbij hoort of niet. Er staat Vincent en A44017.

Wie kan mij helpen?

mvg,

Roeland
Laatst gewijzigd door Roeland op 09 Mei 2011, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.

René

Re: wie is deze drager van het vliegerkruis?

Berichtdoor René » 27 Mar 2011, 13:20

-GSB

Wat bedoel je met GSB?

Het embleem boven de vliegerwing is de Luchtmacht versie van het embleem voor de Hogere Militaire Vorming (HMV).
Dit embleem is ingevoerd in 1950.

Het is jammer dat er geen 'nummer' op de baton van het Officierskruis zit.
Dat maakt het zoeken wellicht makkelijker.

Gezien de termijn tussen de verschillende onderscheidingen (minimaal 1945 - 1966) en het feit dat betrokkene de HMV heeft gevolgd is er hier sprake van een hoofd- of opperofficier.
“Un soldat long et dur combat pour un morceau de ruban de couleur” (Napoleon Bonaparte)

Spraakverwarring

Re: wie is deze drager van het vliegerkruis?

Berichtdoor Spraakverwarring » 27 Mar 2011, 15:19

Het spijt me, maar ik kan deze niet thuisbrengen. Een zoektocht op de site van Erik Muller met deze combinatie aan onderscheidingen levert hoegenaamd niets op. De precieze combinatie levert sowieso niets op, vergelijkbare combinaties met bv alleen VK, OHK en OV en bijv de huwelijksmedaille 1966 leveren een paar kandidaten op die echter marine-vlieger zijn.

Aan het jasje is ook iets vreemds: er zitten geen rangonderscheidingstekens op. Bij de jas VT (veldtenue) werden die meen ik op de onderarm genaaid, dus daar zou je officiers-strepen van de Klu verwachten. Echter: niets bij dit exemplaar.

Het ziet er wel mooi uit, maar of het ook werkelijk door iemand zo gedragen is?
NUNTIUS TRANSMITTENDUS - Regiment Verbindingstroepen

Terug naar “Personen”