Welke ribbons zijn dit?

Sine Pari

Re: Welke ribbons zijn dit?

Berichtdoor Sine Pari » 19 Jan 2011, 22:18

Spraakverwarring schreef:Een voorbeeldje. Op de bovenste foto in dit topic draagt deze meneer de zgn "Military Freefall Parachutist Badge" (2e van boven, onder de in het oog springende blauwe "Combat Infantryman" badge met ster voor 2 toekenningen). Deze Military Freefall Parachutist Badge werd ingesteld op 1 okt 1994. Deze meneer is geboren in 1928, dan heeft hij dus op 66 jarige leeftijd, of nog later, nog een militaire opleiding vrije val parachutist en zelfs jumpmaster (ster boven het embleem) gevolgd bij de US Army? Niet heel waarschijnlijk...

en

Spraakverwarring schreef:Op z'n linker bovenmouw de blauwe "special forces tab". Ingesteld in 1983, toen de man dus al 55 jaar oud was. Op die leeftijd, of nog later, actief bij de US Special forces? Niet heel waarschijnlijk...

Beide hadden ook retroactive toegekend kunnen zijn, als de persoon de betreffende opleiding voor de datum behaald had. Grappige is echter dat hij hier in geen van de klas roosters voorkomt. Er maar vanaf gezien dat kleur van de wings verkeerd is. :roll:
DULCE BELLUM INEXPERTIS
You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.

Wilco Ver.

Berichtdoor Wilco Ver. » 20 Jan 2011, 08:55

Volgens mij kunnen beide volgens de reglementen niet retroactive worden toegekend.

Sine Pari

Berichtdoor Sine Pari » 21 Jan 2011, 06:29

Wilco Ver. schreef:Volgens mij kunnen beide volgens de reglementen niet retroactive worden toegekend.

Daar vergis je je dan, enigste wat nodig is dat de militair aan de eisen voldoet. Iets wat bij deze Möchtegern dus duidelijk niet het geval is. :evil:
DULCE BELLUM INEXPERTIS

You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.

Wilco Ver.

Berichtdoor Wilco Ver. » 21 Jan 2011, 12:08

Dat geld alleen niet per definitie voor iedere onderscheiding, dat is afhankelijk van de reglementen van die betreffende onderscheiding. Voor de CIB geld in ieder geval wel de mogelijkheid.
De Military Freefall Parachutist Badge kan volgens mij alleen verkregen worden direct na afloop van de cursus en is volgens mij niet retroactive.
De special forces tab kan wel retroactive worden toegekend.

Sine Pari

Berichtdoor Sine Pari » 21 Jan 2011, 18:08

Nochmaals beide kunnen en zijn retroactive verleend.
DULCE BELLUM INEXPERTIS

Roel
Moderator

Berichtdoor Roel » 21 Jan 2011, 18:28

Sini Pari, wat zeggen de Amerikaanse organisaties tegen "Stolen Valor" over deze man?
Heeft u informatie over items uit mijn collectie? Neem dan contact met mij op..
beheerder http://www.onderscheidingenforum.nl
Lid van SRO en OMSA

Sine Pari

Berichtdoor Sine Pari » 21 Jan 2011, 23:12

Ja hier zou hij mogelijk een goede straf opgelegt krijgen om daarna het land uitgeflikkert te worden.
DULCE BELLUM INEXPERTIS

Wilco Ver.

Berichtdoor Wilco Ver. » 23 Jan 2011, 10:38

Waar staat dit dan in de verleningsvoorschriften? Ik zie namelijk voor de Military Freefall Parachutist Badge nergens staan dat deze retroactive kan worden toegekend.

Herman V

Berichtdoor Herman V » 23 Jan 2011, 14:41

Heren,

we kunnen blijven haarkloven over wat hij draagt. Het is en blijft een zielig verhaal, ook al bouwt meneer Meijer zijn borstcollectie dusdanig om dat alles medailletechnisch klopt. Het wordt tijd dat een regeling à la de 'Stolen Valor Act' in Nederland in werking treedt. Niet om als een waakhond iedereen op de vingers te tikken, maar juist om dit soort excessen te stoppen. Jezelf volledig behangen met gekochte en of verzonnen onderscheidingen. Dat niemand hem ooit heeft aangesproken. Onwerkelijk allemaal......

Wat mij betreft heeft betrokkene nu wel genoeg aandacht gehad.

groeten
Herman V

Ed van Engeland
Moderator

Berichtdoor Ed van Engeland » 23 Jan 2011, 17:48

Mee eens Herman, dit is teveel eer!
- sic Gloria transit Mundi -

Sine Pari

Berichtdoor Sine Pari » 23 Jan 2011, 18:05

Wilco Ver. schreef:

Waar staat dit dan in de verleningsvoorschriften? Ik zie namelijk voor de Military Freefall Parachutist Badge nergens staan dat deze retroactive kan worden toegekend.
Dan moet je me maar eens uitlegen hoe het kan dat ik en andere die voor dato de opleiding voltooid hebben de wing mogen dragen. :roll:
DULCE BELLUM INEXPERTIS

Wilco Ver.

Berichtdoor Wilco Ver. » 25 Jan 2011, 17:12

Geen idee, ik lees alleen maar de voorschriften die er zijn en die spreken nergens over het retroactive kunnen verkrijgen van de Military Freefall Parachutist Badge. Dat terwijl bij alle andere hier wel nadrukkelijk over wordt gesproken. Ik ben derhalve gewoon benieuwd waar dat dan wel beschreven staat. Op die manier kan ik ook weer wat bijleren.
Tenzij je uiteraard de opleiding na 1 oktober 1994 hebt gevolgd en voor 7 juli 1997 de badge nog niet ontvangen had. Vanaf die datum werden namelijk de draagrestricties die vanaf 1 oktober 1994 nog golden opgeheven.

Sine Pari

Berichtdoor Sine Pari » 25 Jan 2011, 19:25

Ik zal het eens uitzoeken, maar weet zeker dat er lui rondlopen die voor de tijd de opleiding gevolgd hebben en gewoon een aantekening tot draagberechting in hun DD-214 hebben. ;)
DULCE BELLUM INEXPERTIS

Wilco Ver.

Berichtdoor Wilco Ver. » 25 Jan 2011, 19:32

Okay bedankt, sorry dat ik er zo bij stil blijf staan, maar ik interesseer me voor dergelijke regelgevingen en daarbij ook de afwijkingen die zeker ook toegepast werden/worden :wink:

sgt2011

Berichtdoor sgt2011 » 18 Mar 2011, 14:50

majorruud

Berichtdoor majorruud » 17 Jun 2011, 13:29

Heren,
ben zo'n uurtje voor onze lokale (Barendrecht) Veteranendag nog even aan het kijken op diverse fora.

Ben vorige week, bij m'n eigen zoektocht naar "zelf samengestelde of aangevulde veteranen" een latere foto van de Prins tegen gekomen . . . . . en ja wel, er zijn weer sterren bij gekomen . . . .

In een van de vorige commentaren werd er geopperd om dit soort mensen (nep en aangevulde vets) maar te laten en ze zielig te vinden. Daar ben ik het niet mee eens, want U en ik kunnen 'lintjes lezen'. Maar de gewone man ziet hier een held, en vaak is het de bescheiden veteraan, met misschien alleen Orde & Vrede met gespen die de echte held is. En voor hen vind ik het wél jammer, dat deze carnavals veteraan alle aandacht krijgt.

Wens een ieder, die het aan gaat, een fijne veteranendag.

p.s.
Als je als veteraan naar officiele gelegenheden, je onderscheidingen mag dragen, dan val je volgens het veteranenhandboek, onder het handboek onderscheidingen defensie. Dus alleen door defensie uitgegeven of goedgekeurde onderscheidingen én model opgemaakt.
Bijlagen
forum, prins.jpg

Roel
Moderator

Berichtdoor Roel » 17 Jun 2011, 15:59

Ondertussen slaat hij ook al mensen tot Ridder!

http://www.merkur-online.de/lokales/dac ... 82119.html
Lid van SRO en OMSA

Wilco Ver.

Berichtdoor Wilco Ver. » 17 Jun 2011, 16:09

Onvoorstelbaar en dat wordt nog door serieuze journalisten opgepakt en zelf ingevoerd in het Duitse Ridderregister.
De "ridder" in kwestie Ludwig Gasteiger is aanspreekpunt voor de "Soldaten und Reservistenkameradschaft Dachau"

RbP

Berichtdoor RbP » 17 Jun 2011, 20:12

majorruud schreef:p.s.
Als je als veteraan naar officiele gelegenheden, je onderscheidingen mag dragen, dan val je volgens het veteranenhandboek, onder het handboek onderscheidingen defensie. Dus alleen door defensie uitgegeven of goedgekeurde onderscheidingen én model opgemaakt.

Ik kon bovenstaande niet terugvinden in het handboek veteraan. Wel ken ik het volgende citaat uit het artikel "Neppers uit den boze" uit Checkoint nr.9, november 2008:
Veteranen die gerechtigd zijn om bij bepaalde gelegenheid het militaire uniform te dragen, moeten zich houden aan de voorschriften voor de krijgsmacht. Zij vallen tijdens het dragen van een militair uniform onder de krijgstucht. Dat geldt dus ook voor het dragen van bovengenoemde medailles. Ook van veteranen in veteranenblazer of in burger wordt verwacht dat zij deze richtlijnen respecteren.

Indien niet in uniform is het dus geen formele verplichting om alleen door defensie uitgegeven of goedgekeurde onderscheidingen te dragen én model opgemaakt.

Aangezien het handboek onderscheidingen van defensie geen vastgesteld voorschrift is en ook geen regels bevat over welke onderscheidingen wel of niet gedragen mag worden (bevat niet eens het decoratiebeleid!!) ga ik er van uit dat majorruud en het artikel doelen op het besluit draagvolgorde onderscheidingen van de Kanselarij der Nederlandse Orden en het relevante voorschriften binnen krijgsmachtdelen.

Rob
"Was ist ein Orden? Ein kostensparender Gegenstand, der es ermöglicht, mit wenig Metall viel Eitelkeit zu befriedigen" (Aristide Briand)

Roel
Moderator

Berichtdoor Roel » 24 Aug 2011, 08:31

Een nieuwe foto!
Bijlagen
dschero-portret.jpeg
Lid van SRO en OMSA

ErikMuller

Berichtdoor ErikMuller » 24 Aug 2011, 13:51

hmmm... NSF én NOC vaardigheidsmedaille, NSF vijfkampkruis is verdwenen

Nu ook een gouden en bronzen dapperheidskruis van Vietnam

Wordt steeds leuker :-)

Spraakverwarring

Berichtdoor Spraakverwarring » 24 Aug 2011, 19:18

Roel Rijks schreef:Een nieuwe foto!
Zozo, net weer promotie gemaakt, zie ik. 4-sterrengeneraal in het quasi-Duitse leger van feestveteranen inmiddels. Hij bakt ze weer bruin. Wil iemand 'm bij gelegenheid eens de hint geven dat je een halskruis niet in plaats van een stropdas draagt?
NUNTIUS TRANSMITTENDUS - Regiment Verbindingstroepen

Roel
Moderator

Berichtdoor Roel » 24 Aug 2011, 19:30

http://vimeo.com/27844537

Zonder woorden....
Lid van SRO en OMSA

ErikMuller

Berichtdoor ErikMuller » 25 Aug 2011, 06:12

Sprakeloos...

Rob van Munster

Berichtdoor Rob van Munster » 25 Aug 2011, 16:03

Volgens mij is de "foute" scherpschuttersspeld ook verdwenen. Hij leest zeker mee......

Terug naar “Personen”