Welke ribbons zijn dit?

Sine Pari

Welke ribbons zijn dit?

Berichtdoor Sine Pari » 24 Dec 2010, 04:34

Bij deze persoon zou het zich handelen om een afstamming van Djenghis Khan, en prins van Mongolien, die naar eigen zegen een Korea en Vietnam veteraan is, en ondermeer in de U.S. Army Special Forces zou hebben gediend. Nu weet ik dat er wat betreft U.S. Army Special Forces geen moer van klopt, maar toch zou ik graag wat hulp hebben om de verschillende onderscheidingen te kunnen plaatsen. (Ken de Amerikaanse, en zie dat ze niet in de juiste volgorde gedragen.)
Afbeelding
DULCE BELLUM INEXPERTIS
You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.

Roel
Moderator

Re: Welke ribbons zijn dit?

Berichtdoor Roel » 24 Dec 2010, 11:55

De Nederlandse onderscheidingen voor de Korea oorlog gedragen door deze persoon zijn legitiem. De rest....
Heeft u informatie over items uit mijn collectie? Neem dan contact met mij op..
beheerder http://www.onderscheidingenforum.nl
Lid van SRO en OMSA

Joe

Berichtdoor Joe » 24 Dec 2010, 19:24

Djengkis Khan? Prins? Special Forces? Vietnam? Korea?
Zie de batons van: Kruis van recht en vrede (?), trouwe dienst, NSF, Korea, bronze star, silver star.
Inderdaad....de rest...
Sorry, maar dit gaat mij mijn spreekwoordelijke petje te boven.
Zeeeer benieuwd wat hieruit gaat komen. Wie is die man nou dan?

Joe

Henk-Willem
Moderator

Berichtdoor Henk-Willem » 24 Dec 2010, 19:38

Hij is hier al eens eerder ter sprake gekomen: viewtopic.php?f=61&t=698&start=25
Met vriendelijke groeten,
Henk-Willem
Lid van: SRO, SKF, MEDEC, AFP #41, DGO #3009, OMSA M#8014

Daan

Berichtdoor Daan » 24 Dec 2010, 21:41

Ik zie ook de Nederlandse scherpschuttersspeld. Wat op zijn speld te zien is klopt niet. Namelijk PM in 2 kleuren, terwijl de ene kleur, de andere op zou moeten heffen.

Verder zie ik nog de baton voor de 2-daagse Diekirch mars (linksonder), welke geen officiele onderscheiding is. Hoewel sommige nederlanders deze ook tussen hun set hebben zitten.
Laatst gewijzigd door Daan op 24 Dec 2010, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Joe

Berichtdoor Joe » 24 Dec 2010, 21:47

Oh ja, dat verhaal. Was ik alweer vergeten. Zoveel indruk heeft het toen dus achtergelaten....

Joe

ErikMuller

Berichtdoor ErikMuller » 27 Dec 2010, 14:55

Daan schreef:Verder zie ik nog de baton voor de 2-daagse Diekirch mars (linksonder), welke geen officiele onderscheiding is. Hoewel sommige nederlanders deze ook tussen hun set hebben zitten.

Linksonder is het Duitse Sportabzeichen. In Duitsland officieel en in Nederland langere tijd gedoogd om op de uniform te dragen. Diekirch mars zie ik er niet tussen zitten hoor.

Roel
Moderator

Berichtdoor Roel » 28 Dec 2010, 09:04

Het kan nog erger...
Bijlagen
prins 1.jpg
prins 3.jpg
prins 2.jpg
Lid van SRO en OMSA

Spraakverwarring

Berichtdoor Spraakverwarring » 28 Dec 2010, 14:06

De man heet Gerard Karel Meijer en claimt een Mongoolse prins te zijn, afstammeling van Djengis Khan. Naar eigen zeggen gevlucht naar Nederlands Indië en onder de hoede genomen door een Nederlandse pleegvader. Hij is in het verleden al meerdere malen op TV geweest. Zie bijvoorbeeld http://player.omroep.nl/?aflID=5740816& ... 3bd9e17c21 een programma van de Boeddhistische Omroep Stichting. Verder zijn verhaal op http://home.zonnet.nl/theloesen.t/Meijers_1.html

Er lijkt enige zekerheid te zijn dat hij in de jaren '50 en 60 onderofficier is geweest bij de Koninklijke Landmacht (zie ook het Onderscheidingsteken voor Langdurige, Eerlijke en Trouwe Dienst; bovenste rij batons tweede van links). Ook het DSA, de vaardigheidsmedaille NOC*NSF (bovenste rij batons, 3e van links) en het scherpschuttersembleem passen hier bij. De rest lijkt me in toenemende mate fantasie.
Laatst gewijzigd door Spraakverwarring op 29 Dec 2010, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
NUNTIUS TRANSMITTENDUS - Regiment Verbindingstroepen

Daan

Berichtdoor Daan » 28 Dec 2010, 14:08

ErikMuller schreef:
Daan schreef:Verder zie ik nog de baton voor de 2-daagse Diekirch mars (linksonder), welke geen officiele onderscheiding is. Hoewel sommige nederlanders deze ook tussen hun set hebben zitten.

Linksonder is het Duitse Sportabzeichen. In Duitsland officieel en in Nederland langere tijd gedoogd om op de uniform te dragen. Diekirch mars zie ik er niet tussen zitten hoor.

Klopt, heb je helemaal gelijk in.

Hij kwam me bekend voor. Maar ik had het fout. Bedankt voor de verbetering.

Roel
Moderator

Berichtdoor Roel » 28 Dec 2010, 19:23

Het halskruis is het Grosskomturkreuz des Radetzky-Ordens van de vereniging “Feldmarschall Radetzky" uit Oostenrijk.

http://www.radetzky-orden.eu/
http://bv-kam-fm-radetzky.free-speicher ... detzky.htm
http://picasaweb.google.com/11707560319 ... irectlink#
Lid van SRO en OMSA

Ralph Kolen

Berichtdoor Ralph Kolen » 28 Dec 2010, 19:37

Nou ben ik dit "gesprek" al vanaf het begin aan het volgen en zou nou graag zonder iemand te beledigen (Dhr Gerard Karel Meijer en de mensen die in dit gesprek deelnemen) willen zeggen dat ik persoonlijk van mening ben dat dit te oninteressant en geloofwaardig is om er überhaupt over te hebben (weet dat ik deze opmerking heel hard terug kan, en ga, krijgen omdat ik nu zelf ook reageer, maar vooruit).

Dat Dhr Meijer een Mongolische prins is wil ik wel geloven, dat hij in dienst heeft gezeten ook en dat hij zich dapper heeft gedragen in die tijd ook maar waar ik wel moeite mee heb is de manier van "uitstallen". Als het echt allemaal zo speciaal is hoef je niet heel je galatenue vol te hangen met (verkeerd opgemaakte) spullen (zal ik het dan maar netjes noemen). Als je er echt allemaal zo trots op bent zorg je dat het zilveren balkje dat op de 2de medaille van links in de 2de rij op de juiste baton zit, op de 4de medaille van de 3de rij.

Nogmaals, het is niet de bedoeling om iets of iemand te beledigen maar misschien is het beter om zoiets gewoon maar te negeren. Het enige wat er door alle aandacht gebeurd is dat de personen die hun kleding vol hangen met "spullen" zich alleen maar gesterkt voelen. (Zoals op de site van dhr Meijer staat 'Het maakt niet uit wat ze over je schrijven, als ze maar over je schrijven').

(Het enige wat ik me wel af vraag is wat voor galatenue dhr Meijer draag maar tegelijkertijd kan het me ook weinig schelen).

Spraakverwarring

Berichtdoor Spraakverwarring » 28 Dec 2010, 20:54

Ralph Kolen schreef:Nou ben ik dit "gesprek" al vanaf het begin aan het volgen en zou nou graag zonder iemand te beledigen (Dhr Gerard Karel Meijer en de mensen die in dit gesprek deelnemen) willen zeggen dat ik persoonlijk van mening ben dat dit te oninteressant en geloofwaardig is om er überhaupt over te hebben (weet dat ik deze opmerking heel hard terug kan, en ga, krijgen omdat ik nu zelf ook reageer, maar vooruit).

[...]

(Het enige wat ik me wel af vraag is wat voor galatenue dhr Meijer draag maar tegelijkertijd kan het me ook weinig schelen).

Deels met u eens, ik bekijk dit soort figuren ook altijd met een mengeling van ergernis en medelijden. Waarbij de ergernis toch de overhand voert, ik vind het je uitdossen met onderscheidingen waar je geen recht op hebt bepaald respectloos tegenover degenen die deze onderscheidingen wel verdiend dragen.

Overigens kwamen de links van Roel hierboven mbt de Radetzky orde, met name de laatste link, nog eens van pas om het eea in het juiste perspectief te plaatsen. Dit soort heren gedijt bij de aandacht die ze krijgen in dergelijke gezelschappen, zie o.a. ook deze link (voorzien van rode baret met embleem van de Fernmeldetruppe der Bundeswehr, deze keer).

Het "uniform" op de tweede fotoserie zal van een gelijksoortig operette-achtig gezelschap zijn als die Radetzky-orde.

De gedachte dat je er geen aandacht aan zou moeten schenken begrijp ik, aan de andere kant wordt hopelijk door dit te bespreken duidelijk hoe het wél hoort en bespreken op een forum als dit het helpt mogelijk ook anderen om het kaf van het koren te scheiden.

Joe

Berichtdoor Joe » 17 Jan 2011, 20:26

...het je uitdossen met onderscheidingen waar je geen recht op hebt...

Vraag me wel af hoe je dat dan weet? Eerlijk is eerlijk... is wel link om zoiets te beweren, toch?

groeten
Joe

Sine Pari

Berichtdoor Sine Pari » 18 Jan 2011, 09:01

Joe het is veel mmer link om met onderscheidingen rond te lopen die je nooit en nimmer verdiend hebt. :evil: Zo draagt hij een groene baret die hij nooit behaald heeft, met een flash van de 5th SFG(A) en daarop een nep DUI. Hij draagt diverse unit citations waar hij beslist geen recht op heeft, een zo kan men nog een tijdje doorgaan, met jumpmaster MFF badge, master parachutist badge, Special Forces tab, CIB second award, etc. Ik vraag me werkelijk af waarom je het voor zo'n snuiter opneemt.
DULCE BELLUM INEXPERTIS

You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.

Tiger

Berichtdoor Tiger » 18 Jan 2011, 16:23

Waarschijnlijk heeft betrokkene ook wat reasearch gedaan in de tijd dat hij nog 2 rijen batons heeft toegevoegd aan z'n setje. Het V device op de Silver Star Medal ribbon is er af.
Gewoon zielig persoon.

Sine, zou betrokkene niet strafbaar zijn in de USA? De z.g.n. Stolen Valor act?
Groeten,
Marc.

Wilco Ver.

Berichtdoor Wilco Ver. » 18 Jan 2011, 17:32

Onvoorstelbaar het is een crack parachutist geweest, volgens mij zelfs nog onderzeebootmissies gevaren. Hij is meerdere malenin gevecht geweest als infanterist en als parachutist voor ten minste twee verschillende legeronderdelen. Hij is ook nog een erkend lid van diverse Duitse veteranenorganisaties. Ook heeft hij gevechtsmissie bij de Westduitsers gevochten. Mensen dit is een levende oorlogsheld. :mrgreen:

O ja hij draagt volgens mij het galatenue van het Duitse veteranenverbond voor Fallschirmjäger met volgens mij minstens de rang van Generalmajor bij de Duitse Heer

Roel
Moderator

Berichtdoor Roel » 18 Jan 2011, 18:29

Wilco Ver. schreef:Onvoorstelbaar het is een crack parachutist geweest, volgens mij zelfs nog onderzeebootmissies gevaren. Hij is meerdere malenin gevecht geweest als infanterist en als parachutist voor ten minste twee verschillende legeronderdelen. Hij is ook nog een erkend lid van diverse Duitse veteranenorganisaties. Ook heeft hij gevechtsmissie bij de Westduitsers gevochten. Mensen dit is een levende oorlogsheld. :mrgreen:

O ja hij draagt volgens mij het galatenue van het Duitse veteranenverbond voor Fallschirmjäger met volgens mij minstens de rang van Generalmajor bij de Duitse Heer

Het uniform is van de Bayerische Soldatenbund 1874 e. V.

Hij draagt van deze organisatie het:

Gr. Verdienstkreuz in Gold
Verdienstkreuz I. Klasse - Gold
Großkreuz
En een lidmaatschapsspeld

http://www.bsb-1874.de/Da(...)fe72d89667d99922f8d6
Lid van SRO en OMSA

Roel
Moderator

Berichtdoor Roel » 18 Jan 2011, 18:30

Op diverse nieuwssites spreekt met over "Officiele buitenlandse onderscheidingen" uitgegeven aan deze persoon. Dit is niet waar.

De Belgische medaille is van de vereniging "Dragers van Eretekens en Medailles van België voor daden van moed, van zelfopoffering en menslievendheid" Dit is de laatste medaille in de batonset.

Het is de Ridder in de Orde van de Belgische Leeuw
(Medaille moet je zelf betalen overigens)

http://www.eretekens-medailles-limburg. ... 010162.JPG
http://www.eretekens-medailles-limburg. ... 010202.JPG

De Oostenrijkse Onderscheiding is van de vereniging: Feldmarschall Radetzky" Dit is het halskruis. Het is het Grosskomturkreuz van de Radetzky Orde.

http://www.radetzky-orden.eu/
Lid van SRO en OMSA

Sine Pari

Berichtdoor Sine Pari » 18 Jan 2011, 21:31

Tiger schreef:Sine, zou betrokkene niet strafbaar zijn in de USA? De z.g.n. Stolen Valor act?
Groeten,
Marc.

Ja hier zou hij dus een geld en/of vrijheidsstraf opgelegt krijgen, als het een beetje mee zit (en hij zich hier strafbaar gemaakt had).
DULCE BELLUM INEXPERTIS

Wilco Ver.

Berichtdoor Wilco Ver. » 19 Jan 2011, 08:00

Hij draag ook nog de Fallschirmjäger ärmelband.

Roel
Moderator

Berichtdoor Roel » 19 Jan 2011, 08:27

Om het allemaal nog erger te maken heeft hij nu een nieuwe organisatie opgericht. De Internationale Vereniging voor Soldaten, Oudgedienden en Burgers. De IVMOB.

Uiteraard ook direct met een eigen onderscheiding. De Gouden Krijgsmedaille 1ste klasse. Daarnaast heeft de Prins tijdens de oprichtingsvergadering een aantal Dan's weggeven en mensen benoemd in zijn eigen Orde De Koninklijke Bordschigin Orde. Gemaakt door een fabrikant van Carnavalsonderscheidingen.

Het kan allemaal in Nederland :)
Lid van SRO en OMSA

Wilco Ver.

Berichtdoor Wilco Ver. » 19 Jan 2011, 15:52

Waar kan ik lid worden :lol:

Sine Pari

Berichtdoor Sine Pari » 19 Jan 2011, 19:20

Roel Rijks schreef: Gemaakt door een fabrikant van Carnavalsonderscheidingen.
Hoe toepasselijk. :lol:
DULCE BELLUM INEXPERTIS

Spraakverwarring

Berichtdoor Spraakverwarring » 19 Jan 2011, 21:47

Joe schreef:...het je uitdossen met onderscheidingen waar je geen recht op hebt...

Vraag me wel af hoe je dat dan weet? Eerlijk is eerlijk... is wel link om zoiets te beweren, toch?

Een voorbeeldje. Op de bovenste foto in dit topic draagt deze meneer de zgn "Military Freefall Parachutist Badge" (2e van boven, onder de in het oog springende blauwe "Combat Infantryman" badge met ster voor 2 toekenningen). Deze Military Freefall Parachutist Badge werd ingesteld op 1 okt 1994. Deze meneer is geboren in 1928, dan heeft hij dus op 66 jarige leeftijd, of nog later, nog een militaire opleiding vrije val parachutist en zelfs jumpmaster (ster boven het embleem) gevolgd bij de US Army? Niet heel waarschijnlijk...

Derde badge van boven is de zgn "master parachute badge", ook weer met ster voor jumpmaster. Betrokkene zou dan a) minimaal 65 sprongen op z'n naam moeten hebben b) jumpmaster course gevolgd en c) minimaal 36 maanden als jumpmaster bij een airborne-eenheid van de Amerikanen gediend moeten hebben. Niet heel waarschijnlijk voor een Nederlander...

Vierde badge van boven is de parachute badge van de US Navy & US Marine Corps. M.a.w. de man heeft én een vrije val badge van de US army met status jumpmaster, én een master parachute badge van de US army met status jumpmaster én een USMC parachute badge. Bijzonder, op z'n minst.

Nog een voorbeeldje: in de batonrij komt verder zowel de Amerikaanse Silver Star als Bronze Star voor. Beide met zgn "valor device" (metalen V) op de baton. Alleen: de Silver Star met valor device kan niet! Buiten dat, een Nederlander met maarliefst twee Amerikaanse dapperheidsonderscheidingen maar in Nederland niet of nauwelijks bekend? Niet heel waarschijnlijk...

Links naast z'n fruit-salade een Nederlandse scherpschutterspeld met 3 wapens, daarnaast een Amerikaanse "Expert Marksmanship Badge" op 3 wapens.

Op z'n linker bovenmouw de blauwe "special forces tab". Ingesteld in 1983, toen de man dus al 55 jaar oud was. Op die leeftijd, of nog later, actief bij de US Special forces? Niet heel waarschijnlijk...

Dan zijn er ook nog foto's van 'm bekend dat hij een Duitse rode baret met embleem van de Duitse verbindingstroepen draagt. Buiten dat hij Nederlands onderofficier, Koreastrijder, Amerikaans parachutist met meerdere opleidingen bij de US Army en US Marine corps, lid van de US Special Forces is dus ook nog bij de Bundeswehr gediend en ook nog even tussendoor de nodige schietopleidingen en sportmedailles gehaald in binnen- en buitenland. Verder noemt hij zich bij gelegenheid ook nog 'ns "prof. dr.", naast alle militair geweld heeft hij ook tussen neus en lippen door een klinkende wetenschappelijke carrière gehad. Het kan allemaal niet op.

En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Als alles waar zou zijn, dan heeft hij minstens 3 levens tegelijk gehad, anders heb je nooit tijd genoeg om dit allemaal te bereiken. Kortom, het voorzichtige vermoeden dat er minstens een deel niet klopt lijkt me gerechtvaardigd. Als de man vervolgens ook nog lid is van clubs (en er zelf één opricht) met puur het doel om zichzelf en anderen met nog meer fantasiemedailles te behangen, dan weet je wel wat voor vlees je in de kuip hebt. Maarja, als je van Djenghis Khan afstamt dan ben je natuurlijk een soort van superman waar John Rambo nog een puntje aan kan zuigen. I rest my case.

Terug naar “Personen”