Ik heb sinds een week of twee enkele zeer mooie foto's in mijn bezit gekregen.
Tussen deze foto's zaten twee foto's die in Mill gemaakt zijn, in april 1944.
Hierop zijn enkele officieren te zien van de Leichte Flak Abteilung 668.
Rond april 1944, wanneer de foto's zijn gemaakt was deze eenheid gestationeerd in Eindhoven, onder Flak-Regiments-Stab 8 (te Rotterdam).
De Kommandeur van de Leichte Flak Abteilung 668. was Otto Täffner, een Oberstleutnant.
Deze staat ook op de foto, als derde van rechts.
Nu zijn op de foto's de volgende onderscheidingen te zien die Otto Täffner draagt:
-Eisernes Kreuz II Klasse mit 1939 Spange zum Eisernes Kreuzes II Klasse 1914.
-Eisernes Kreuz I Klasse.
-Verwundetenabzeichen in Silber.
-Kriegsverdienstkreuz I Klasse Mit Schwertern.
-Flakkampfabzeichen.
Maar nu heeft hij ook enkele batons, alleen deze kan ik niet ontcijferen.
Zou iemand mij hier mee kunnen helpen?
Als er vergrotingen nodig zijn laat het maar weten.

Het gaat om de eerste foto.
Als tweede heb ik een fotoalbum van Oberleutnant Zur See Günter Werner Schmidt, kapitein van o.a. de UJ2209 en UJ2227.
Hierin staan ook enkele foto's van (waar ik gisteren pas achterkwam) zijn vader, Kurt Schmidt.
Ik twijfel nogal over zijn rang maar ik denk dat hij Generalleutnant is, tenminste Generalmajor.
Op de foto's is te zien dat hij ondere andere een Verwundetenabzeichen (In Silber?) draagt, en een Kriegsverdienstkreuz I Klasse Mit Schwertern.
Verder draagt hij iets wat lijkt op een Eisernes Kreuz I Klasse, maar als dit zo zou zijn zou hij ook een Eisernes Kreuz II Klasse ontvangen moeten hebben, en het lintje bij zijn knoopsgat is daar niet te zien.
Ik vraag me af hoe dit kan en wat het dan wel moet zijn.
Ook Kurt Schmidt heeft enkele batons, waaronder volgens mij een of twee Dienstauszeichnungen.
Ik hoop dat ook hier mij iemand mee zou kunnen helpen.
Op de twee laatste foto's is het allemaal duidelijker te zien.
Alvast bedankt!