Nederlandse Navy Seal?

Henk-Willem
Moderator

Re: Nederlandse Navy Seal?

Berichtdoor Henk-Willem » 07 Sep 2016, 08:03

Heren, denken we er wel aan om het netjes te houden?
Met vriendelijke groeten,
Henk-Willem
Lid van: SRO, SKF, MEDEC, AFP #41, DGO #3009, OMSA M#8014

sgt2011

Berichtdoor sgt2011 » 07 Sep 2016, 10:39

:shock: Volgens mij beste moderator wordt alles heel netjes verwoord.

@Iron Mike ; Ik ben heel rustig maar wel duidelijk,toch?

En om even de allerbelangrijkste voorwaarde aan te halen volgens Shipley om de Seal trident te mogen dragen,of voor mij part US Navy Seal operator(SO) jezelf te mogen noemen: Amerikaans staatsburger zijn! :idea: Actief deelnemen in militaire uitwisselingsprogramma's waar operators/ militairen uit diverse landen van elkaar leren gedurende de trainingsperiode van uitwisseling brevetteert je nog niet zoals in deze tot een volwaardige US Navy Seal.Er bestaat zoals eerder gezegd geen 'deeltijd' Seal.

Ik vrees echter dat de hoofdpersoon in deze geen openheid van zaken zal geven gezien zijn reactie op FB die veel weg heeft van : " laat ze maar l....n" Niet echt een militair officier b.d.waardig.

Iron Mike

Berichtdoor Iron Mike » 07 Sep 2016, 11:59

sgt2011 schreef::shock: Volgens mij beste moderator wordt alles heel netjes verwoord.

@Iron Mike ; Ik ben heel rustig maar wel duidelijk,toch?

Ik vrees echter dat de hoofdpersoon in deze geen openheid van zaken zal geven gezien zijn reactie op FB die veel weg heeft van : " laat ze maar l....n" Niet echt een militair officier b.d.waardig.

Het leek alsof je een beetje boos werd, vandaar. Overigens ben ik het met je eens aangaande je laatste regel over de reacties op de FB pagina; riekt op die manier wel een beetje naar de misdaad....
Vwb draagrecht, actief dienend etc; indien Shipley aangeeft dat "exchange officers" de trident niet uitgereikt krijgen (daar hebben we het immers over) omdat ze geen US citizen zijn...dat is niet waar. In het verleden (ik praat specifiek over de jaren '60) zijn er NLD (in dit geval) mariniers geweest die de cpl BUD/S hebben doorlopen en de trident uitgereikt hebben gekregen. Shipley geeft vervolgens aan dat zij deze niet mogen dragen....maar draagrecht wordt bepaald door (in dit geval) de NLD krijgsmacht en niet door hem. Ik snap dus wel wat hij bedoelt, zeker indien hij aangeeft dat de tridents dus niet meer uitgegeven worden aan non-US citizens (dan heb je hem dus niet gekregen). Overigens zegt hij dan ook dat er geen exchange officers meer tot BUD/S toegelaten worden....dat betwijfel ik...
"If you've done it, it ain't bragging"

sgt2011

Berichtdoor sgt2011 » 07 Sep 2016, 15:19

@ Iron Mike:

Don Shipley kan in de database terugkijken vanaf het allereerste begin dat de Navy Seals in het leven werden geroepen, of zoals in deze wie de volledige UDT/BUDS opleiding met goed gevolg hebben doorlopen en bijbehorend officieel diploma/certificaat en trident kregen uitgereikt. En daar kwam overste Jol niet in voor. Op geen enkele wijze. Dat is nu wel gebleken na verificatie van alle beschikbare informatie waarmee hijzelf naar buiten kwam. Je argument dat in de jaren 60 volgens jou enkele oud-mariniers wel deze trident hebben mogen ontvangen na het vervullen/volgen van de gehele UDT opleiding, zoals die al jaren standaard is bij de Navy Seals, kan ik niet over meepraten. Anderzijds mag je mij dan best wel een paar andere (volledige) namen via PM doorspelen zodat ik dan kan vragen of diens namen dan wel in de Seal database voorkomen. Kleine moeite, vervult een hoop vraagtekens die nu gerezen zijn en onderschrijft misschien dan ook hetgeen jij beweert.

V.w.b. je argument dat het draagrecht van deze trident wel erkend wordt volgens de Nl krijgsmacht zet ik daar mijn vraagtekens bij te meer je dan ook het argument dan kan aanvoeren dat als ik bij wijze van een maandje of wat onderdelen van de Amerikaanse commando-opleiding op Ft.Bragg heb doorlopen (dus niet de gehele!) ook gerechtigd ben de Amerikaanse groene baret te dragen met alle toebehoren. Lijkt mij niet echt geloofwaardig, toch? Het gaat er hier om wat in de basis als "geaccepteerd' geldt vanuit Amerikaanse maatstaven daar het hun opleiding is en niet de onze. Zo kun je wel van alles toe-eigenen op grond van "Nl maatstaven"

Inzake het exchange gebeuren trek je een verkeerde conclusie omdat ook dat gepasseerd is in de verificatie en in deze niet ter zake doende is omdat trainingen in het verleden(of heden) met buitenlandse eenheden die dan op bezoek komen, toen en nu, nog steeds plaatsvinden, ervaringen worden uitgewisseld, enkele BUDS onderdelen worden bijgeleerd/overgenomen en het 'non-US citizenship' daarmee niets te maken heeft of in de weg staat.

Het zou jammer zijn als de naam en foto van overste Jol straks ook opduikt in Don Shipley's weekfilmpjes als zijnde een fake seal wanneer overtuigend bewijs van zijn kant verder uitblijft.Want wat je er ook verder van vindt: Shipley gaat niet over 1 nacht ijs en is vasthoudend inzake zijn ontmaskeringen.

Benny Vinke

Berichtdoor Benny Vinke » 15 Sep 2016, 13:57

Zie reactie op facebook van Klaas Jol

https://www.facebook.com/klaas.jol/post ... 7448161555

Staan ook veel scans van documenten maar niets terug kunnen vinden over de Navy Seal op bovenstaande reactie na dan.

sgt2011

Berichtdoor sgt2011 » 01 Dec 2016, 22:28

Klaas Jol wordt dus binnenkort geprofileerd als een FAKE SEAL heb ik begrepen. Eens kijken of hij zich daartegen verdedigd want nu wordt hij dus aan het grote publiek ongeacht zijn staat van dienst als een faker aangeduid op dit specifieke gebied. Tis jammer maar dhr. Jol had genoeg tijd en mogelijkheden zichzelf te zuiveren.

james

Berichtdoor james » 27 Jul 2017, 23:23

Vrijwel niemand maakt zich er druk om of Klaas Jol wel of geen SEAL is. Ik denk inderdaad dat vrijwel alle mariniers aannemen dat het zo is, hij draagt immers de trident :-) Waarom zou hij in hemelsnaam iets opspelden waartoe hij niet gerechtigd is. Lijkt me echt niks voor Klaas. Inderdaad er geldt ook, juist door zijn zeer respectabele staat van dienst, wie heeft er ueberhaupt de moed om het hem te vragen :-)

Soms heb je wel eens een militair die bepaalde zaken ten onrechte draagt (ben er zelf nooit een tegengekomen). Commando's, mariniers gaan dan vaak zwaar uit hun plaat. Ikzelf denk altijd laat die stumperds toch, als hun dat gelukkig maakt. Maar voor velen ligt dat gevoeliger, waar ik ook wel begrip voor heb.

Toevallig postte Jol vandaag weer iets over zijn SEAL verdiensten (BUD/S , UDT). Ik ga ervan uit dat hij het wel is, ondanks Mr. Shipley :-)

Die nep SEALS zijn enorme stakkers, laat ze lekker in hun fantasie zitten.

sgt2011

Berichtdoor sgt2011 » 09 Okt 2017, 12:15

Ja, leuk maar zo lust ik er ook nog wel een paar 'James' uit R'dam als in het goed heb?

Dhr Jol is geen Navy Seal en de enige reden dat men binnen het Korps Mariniers hem daar niet op aanspreekt is medelijden (zijn fysieke en geestelijke toestand) en "mensen uit je eigen club val je niet af in het openbaar ook al weet je dat ze fout zitten." reden. Dus zwijgt men er maar over want.."zielig". Klaas Jol heeft geen enkel bewijs geleverd om de aantijging dat hij een fake Navy Seal is, te ontkrachten dan alleen dat laatste berichtje op FB waarin hij duidelijk het hazepad kiest en bijbehorend houding "laat ze maar l..n." Niet echt wat je van een oud-marinier zou verwachten die altijd vol bravoure zijn eigen kunnen etaleert. Nee, die hult zich dan op zo een moment in stilzwijgen/zwak excuus en herhaal die 2 z/w plaatjes die hij al ettelijke malen als bewijs heeft opgevoerd van zijn vermeende UDT-22 opleiding.

Feit is dat Klaas Jol geen volledige UDT/BUDS opleiding tot Navy Seal heeft afgerond,geen trident heeft ontvangen met bijbehorende diploma/certificaat en niet in de database van oud-Seal Don Shipley voorkomt en dus gewoon een faker is!

Terug naar “Personen”