Onbekende medaille

hakh

Onbekende medaille

Berichtdoor hakh » 07 Jan 2018, 21:42

Ik lees al een tijdje mee op dit forum. Er is hier heel veel kennis aanwezig. Bedankt voor al deze inzichten!

Ben benieuwd of iemand mij kan helpen met deze medaille van een van mijn voorouders.

Afbeelding

Moet ergens begin 19e eeuw geweest zijn (zijn geboortejaar is 1796). Hij was een barbier. Ik heb geen militaire connectie kunnen vinden.

Roel
Moderator

Re: Onbekende medaille

Berichtdoor Roel » 08 Jan 2018, 08:27

Welkom op het forum Helaas werkt je afbeelding niet. Mail hem naar mij op infoATonderscheidingenforum.nl en ik plaats hem er bij!
Heeft u informatie over items uit mijn collectie? Neem dan contact met mij op..
beheerder http://www.onderscheidingenforum.nl
Lid van SRO en OMSA

hakh

Berichtdoor hakh » 08 Jan 2018, 12:03

Inmiddels van Roel begrepen dat het om de Zilveren Herdenkingskruis 1813-1815 gaat. Bedankt hiervoor!

Bijzonder, want gezien zijn leeftijd (19 in 1815) had ik dit niet verwacht.

Is er misschien ergens een archief waar de namen vermeld zijn van hen aan wie dit kruis is toegekend?

Ed van Engeland
Moderator

Berichtdoor Ed van Engeland » 14 Jan 2018, 11:28

Voor zover mij bekend, is er geen volledig register van dragers van het Zilveren Kruis. Leden van de Studiekring Ridderorden en Onderscheidingen zijn wel doende (geweest) met de samenstelling van een naamlijst, maar bij gebrek aan bronnen is deze verre van compleet. Fragmentarische achtergrondinformatie over individuele dragers, zoals biografische gegevens, is soms wel te vinden in publicaties van lokale historische verenigingen of via regionale afdelingen van de Nederlandse Genealogische Vereniging.
- sic Gloria transit Mundi -

Spraakverwarring

Berichtdoor Spraakverwarring » 14 Jan 2018, 12:16

Een register op het Zilveren Kruis is er wellicht niet, zoals Ed hierboven al aangeeft, maar als je op zoek bent naar de militaire verrichtingen van je voorouder dan is er nog een andere mogelijkheid: de stamboeken van militairen.
Zie deze link voor de nodige informatie hoe je te werk kunt gaan.
NUNTIUS TRANSMITTENDUS - Regiment Verbindingstroepen

Terug naar “Onderscheidingen”