Set met vraagtekens

moos

Set met vraagtekens

Berichtdoor moos » 06 Nov 2016, 20:49

Flinke set tegengekomen op het www. met volgens mij nog al wat fouten en voor mij onbekende medailles.

Afbeelding

MOK en een OHK kunnen niet samen. De medaille rechts van het NSF zegt me niets, de ecos en unv zut wel, de laatste weer niet.
De splinter in een anders oog zien maar niet de balk in eigen oog.

Spraakverwarring

Re: Set met vraagtekens

Berichtdoor Spraakverwarring » 07 Nov 2016, 01:41

De laatste heb ik in ieder geval gevonden, dat is de "Restoration of Peace Medal", commercieel te koop voor 45 pond.

OHK en MOK samen kan in principe niet, maar ik heb de combinatie wel vaker gezien. In de beginjaren was de administratie niet zo sluitend als tegenwoordig en werd er nog wel 'ns iets uitgereikt waarop men eigenlijk geen recht had. Wat me verder opvalt is dat het OHK geen enkele gesp heeft?
NUNTIUS TRANSMITTENDUS - Regiment Verbindingstroepen

Ed van Engeland
Moderator

Berichtdoor Ed van Engeland » 10 Nov 2016, 20:22

Het OHK werd zonder gesp veel verstrekt aan hulptroepen die in bevrijd Nederland assistentie verleenden aan de geallieerde bevrijders, als tolk/vertaler, chauffeur, bewaker, duvelstoejager etc. Doorgaans waren dit leden van het verzet, stoottroepers, studenten/scholieren die non-combattante functies verrichtten. Ze ontvingen het OHK (blijkbaar) zonder gesp omdat voor hun werkzaamheden geen gesp was ingesteld.
- sic Gloria transit Mundi -

Herman V

Berichtdoor Herman V » 17 Dec 2016, 15:05

Na de NSF medaille en vlnr : HLO medaille type 3 (1967-1969), Europese strijdermedaille en twee veteranen vereniging onderscheidingen gegeven voor lang lidmaatschap. De laatste was al hierboven benoemd. De HLO was toegestaan. Alles links ervan uiteraard ook. Alles rechts ervan is onofficieel koopblik.

Mvg
Herman

Terug naar “Onderscheidingen”