Onbekende onderscheiding; ridderorde?

Iron Mike

Onbekende onderscheiding; ridderorde?

Berichtdoor Iron Mike » 30 Jul 2015, 11:36

All,

Bijgevoegd een foto van een KL-kolonel der fuseliers, waarbij het kruis me bekend voorkomt (Ridders van het Heilige Graf), maar de onderscheiding(en) zelf niet. Overigens; miniatuur EN halskruis?

Who's got the answer?

Gr Mike
Bijlagen
_DSC9069.jpg
"If you've done it, it ain't bragging"

Spraakverwarring

Re: Onbekende onderscheiding; ridderorde?

Berichtdoor Spraakverwarring » 30 Jul 2015, 17:41

"Ridderorde van het Heilig Graf van Jeruzalem" inderdaad (zie http://www.holysepulchre.net/insignia_u ... ignia.html voor de versierselen en http://www.heilig-graf.nl/ voor de website van de Nederlandse afdeling). Een charitatieve club gelieerd aan de RK Kerk, je kunt er lid van worden als je door twee bestaande leden wordt voorgedragen. Beetje van het zelfde soort als die "Orde van St. Lazarus" waar we het hier eerder wel eens over gehad hebben. Voor zover ik kan zien geen officiële status, ik kan me dan ook niet voorstellen dat hier officieel toestemming voor is verleend om e.e.a. op het uniform te mogen dragen. Het versiersel zit trouwens ook op een uiterst merkwaardige plek in zijn miniaturen, gewoon tussen de Nederlandse onderscheidingen. Als het al mag, dan is het op deze manier in ieder geval fout.
Overigens draagt men bij het normale AT geen halskruis, alleen bij het "groot AT" kan 1 halskruis (+ een wit vest, wit overhemd met staande boord en een witte vlinderdas).
NUNTIUS TRANSMITTENDUS - Regiment Verbindingstroepen

Iron Mike

Re: Onbekende onderscheiding; ridderorde?

Berichtdoor Iron Mike » 30 Jul 2015, 21:16

My thoughts exactly vwb draagwijze en draagrecht; jammer weer. Zal hem het volgend Oranjebal eens aanspreken ;)
"If you've done it, it ain't bragging"

Terug naar “Onderscheidingen”