Onbekende baton

officier

Onbekende baton

Berichtdoor officier » 27 Mei 2015, 16:19

Op Facebook onderstaande foto tegengekomen. Iemand enig idee wat voor baton de achtste baton is (tussen NSF en ondersteuning vierdaagse)?

Indrukwekkende spange, maar zo zonde van de "extra" batons en medaille...!
Bijlagen
image.jpg
"Weapons are an important factor in war, but not the decisive one; it is man and not materials that counts"

Alex

Re: Onbekende baton

Berichtdoor Alex » 27 Mei 2015, 17:47

Lijkt me de baton van de Prins Mauritsmedaille. Zoals elders op dit forum al besproken, is het niet toegestaan om een collectief verleende Prins Mauritsmedaille als individu te dragen. Inderdaad ook jammer van de verzorgersmedaille, EHBO en DSA. Dat heeft zo iemand met vijf uitzendingen toch niet nodig. Zie het citaat hieronder.
In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister - Goethe

officier

Berichtdoor officier » 27 Mei 2015, 20:37

Alex schreef:Lijkt me de baton van de Prins Mauritsmedaille.
Dat was ook mijn eerste gedachte, echter de oranje baan is te smal voor de Prins Mauritsmedaille.
"Weapons are an important factor in war, but not the decisive one; it is man and not materials that counts"

Ben Benieuwd

Berichtdoor Ben Benieuwd » 28 Mei 2015, 07:32

Mauritsmedaille. Deze is ooit toegekend aan 'de onderofficieren' en ik ken er in ieder geval één die zijn batons op heeft laten maken met desbetreffende baton. Van Wielik had dat lint blijkbaar niet op voorraad, want de blauwe en oranje kleur waren van ander lint dat op het witte lint genaaid was. Zag er overigens keurig uit. (maar het recht om deze onderscheiding te mogen dragen... nounee)

Terug naar “Onderscheidingen”