Welke onderscheidingen worden hier gedragen?

officier

Welke onderscheidingen worden hier gedragen?

Berichtdoor officier » 21 Apr 2015, 11:36

Welke onderscheidingen worden hier gedragen? En klopt de draagvolgorde?
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (14.33 KiB) 2076 keer bekeken
"Weapons are an important factor in war, but not the decisive one; it is man and not materials that counts"

Spraakverwarring

Re: Welke onderscheidingen worden hier gedragen?

Berichtdoor Spraakverwarring » 21 Apr 2015, 20:01

Het gaat natuurlijk met name om de nrs 7 en 8. Ik denk dat je het in de hoek van de Orde van Malta moet zoeken (in combinatie met nr 4), nr 8 lijkt me de "Ribbon for the Malta Order Lourdes Pilgrimages 150th Anniversary" (zie hier), nr 7 kan ik zo niet thuisbrengen maar gezien het maltezer kruis op de baton zul je 't in dezelfde hoek moeten zoeken. Kan me overigens eigenlijk niet voorstellen dat daar formeel toestemming voor het dragen op het uniform voor is gegeven want de Orde van Malta is niet een door Nederland erkende soevereine staat of identiteit (in andere landen ligt dat anders).

De rest, voor de volledigheid:
1. Herinneringsmedaille Vredesoperaties met cijfer 2
2. onderscheidingsteken voor langdurige dienst als officier met cijfer XXX
3. Inhuldigingsmedaille 1980
4. Souvereine Militaire Orde van Malta
5. Vierdaagsekruis met kroon voor 2 deelnames
6. Kruis van de KVNRO (TMPT kruis)
7. Nader te bepalen medaille van de Souvereine Militaire Orde van Malta?
8. "Ribbon for the Malta Order Lourdes Pilgrimages 150th Anniversary" (Souvereine Militaire Orde van Malta)?
9. EU of WEU medaille met onbekende gesp
10. NATO Non article 5 medal met onbekende gesp

M.b.t. de draagvolgorde: nr 9 en 10 zouden moeten worden omgedraaid, zie het Besluit draagvolgorde onderscheidingen onder onderdeel "G. Onderscheidingen van internationale organisaties" (NATO komt voor EU/WEU). Verder: als je de aan de Orde van Malta verbonden onderscheidingen als "buitenlandse onderscheiding" ziet, dan zitten die batons (7 en 8 ) ook niet op de juiste plaats, immers: eerst komen onderscheidingen van internationale organisaties (limitatieve opsomming, zie hiervoor genoemd besluit draagvolgorde, onderdeel G.) en pas daarna de buitenlandse onderscheidingen (onderdeel H.).
Nr 4 zit wel op de goede plaats cfm de Nederlandse draagvolgorde, maar dat geldt alleen voor de (Nederlandse afdeling van de) Orde zelf, niet voor aan die organisatie verbonden medailles etc.
NUNTIUS TRANSMITTENDUS - Regiment Verbindingstroepen

Terug naar “Onderscheidingen”