Wat draagt deze officier?

officier

Wat draagt deze officier?

Berichtdoor officier » 20 Dec 2014, 21:37

Welke onderscheidingen draagt deze officier?
Bijlagen
image.jpg
"Weapons are an important factor in war, but not the decisive one; it is man and not materials that counts"

moos

Re: Wat draagt deze officier?

Berichtdoor moos » 20 Dec 2014, 23:37

Gezien de NUV en KOVOM medaille die er tussen zit zal het voorbij zijn TMPT niets officieels meer zijn.

Bijna op het eind hangt nog een US Cold war medal (te koop in de US)

Dit is zo'n Koude Oorlog wannabee prutser die zijn ogen uit moest schamen met deze zooi.

Uitgebreid in het juiste licht gezet op de volgende pagina's

http://www.kovom.nl/

https://www.facebook.com/dutchstolenvalor

Ben overigens benieuwd waar deze sukkel gefotografeerd is?

Ik mag overigens van harte hopen dat dit geen actief dienend militair is, ik zou spontaan last krijgen van plaatsvervangende schaamte.
Laatst gewijzigd door moos op 21 Dec 2014, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
De splinter in een anders oog zien maar niet de balk in eigen oog.

Herman V

Berichtdoor Herman V » 21 Dec 2014, 01:05

Deze officier heeft 4 officiele Nederlandse miniaturen. De rest zijn gekochte verenigings- en fantasie miniaturen.

Heel triest dit. Ik ben even sprakeloos.

Herman

officier

Berichtdoor officier » 21 Dec 2014, 10:04

moos schreef:Ik mag overigens van harte hopen dat dit geen actief dienend militair is, ik zou spontaan last krijgen van plaatsvervangende schaamte.
Dit is een reserve-kolonel van het CLAS. Na wat zoeken, blijkt hij in de RvA van de KOVOM te zitten. Uit privacy overwegingen heb ik slechts een deel van de originele foto geplaatst.
"Weapons are an important factor in war, but not the decisive one; it is man and not materials that counts"

moos

Berichtdoor moos » 21 Dec 2014, 11:01

officier schreef:
moos schreef:Ik mag overigens van harte hopen dat dit geen actief dienend militair is, ik zou spontaan last krijgen van plaatsvervangende schaamte.
Dit is een reserve-kolonel van het CLAS. Na wat zoeken, blijkt hij in de RvA van de KOVOM te zitten. Uit privacy overwegingen heb ik slechts een deel van de originele foto geplaatst.

Dat moet dan de kolonel Dr. R.L.Prevo zijn.

Ik zal hem na mijn verlof eens door outlook halen en kijken waar deze man thuis hoort.

officier

Berichtdoor officier » 21 Dec 2014, 12:33

moos schreef:
officier schreef:

Ik zal hem na mijn verlof eens door outlook halen en kijken waar deze man thuis hoort.
Moos,

Hij is reserve-kolonel. Hij staat niet in outlook. Buiten dat, wat denk je daarmee te bereiken? Ik ben het met je eens dat je mensen mag aanspreken op het niet correct dragen van onderscheidingen. Ik ben daarbij wel van mening dat je dat face-to-face moet doen en op het moment dat de onderscheidingen daarwerkelijk gedragen worden. Nu heb je slechts een deel van een foto gezien, waarbij je een aanname doet wie of het is.

Maar goed, dat is slechts mijn persoonlijke mening.

moos

Berichtdoor moos » 21 Dec 2014, 13:21

officier schreef:
moos schreef:
officier schreef:

Moos,

Hij is reserve-kolonel. Hij staat niet in outlook. Buiten dat, wat denk je daarmee te bereiken? Ik ben het met je eens dat je mensen mag aanspreken op het niet correct dragen van onderscheidingen. Ik ben daarbij wel van mening dat je dat face-to-face moet doen en op het moment dat de onderscheidingen daarwerkelijk gedragen worden. Nu heb je slechts een deel van een foto gezien, waarbij je een aanname doet wie of het is.

Maar goed, dat is slechts mijn persoonlijke mening.

Pas als ik 100% zeker weet (wat nu niet het geval is) wie deze persoon is zal ik hem er zeker op aanspreken.
Hij draagt een uniform en niet een of ander veteranen pak wat je vol mag hangen.
Wij zien dat deze man geen veteraan is, de gemiddelde burger heeft er geen weet van en zal deze man eer betuigen die hij voor zijn bling niet verdiend heeft.
Het is al triest genoeg dat je als kolonel (??) gezien wil worden met deze zooi.

My 2 cents

Moos

Longfiller

Berichtdoor Longfiller » 30 Dec 2014, 22:50

Maar het is hier toch niet een forum van hen die bepalen wat waar gedragen mag worden?

Spraakverwarring

Berichtdoor Spraakverwarring » 31 Dec 2014, 09:53

Naast de onderscheidingen zelf is ook draagwijze en regelgeving daaromtrent hier onderwerp van onderzoek en discussie. Sommige mensen doen onbewust of per ongeluk iets fout, anderen lichten er doelbewust de hand mee. Dat laatste kan hier dan op commentaar rekenen. Overigens met je eens dat hier moeilijk te zien is of betrokkene in AT of in smoking loopt, maar dat maakt in feite niet zoveel uit; dragen van spul wat niet officieel is kan op weinig begrip rekenen en in uniform is het zelfs niet toegestaan, ook niet als je BD bent.
NUNTIUS TRANSMITTENDUS - Regiment Verbindingstroepen

RD

Berichtdoor RD » 31 Dec 2014, 14:43

Hoewel dit misschien niet als zodanig is verwoord, is dit niet het forum van onderscheidingen die met carnaval of in het kader van de wandelsport worden verstrekt. Soms is de grens wat lastig te trekken en dan bieden officiële richtlijnen enig houvast, maar discussie blijft altijd mogelijk. Het gaat om 'goede smaak', ofwel 'hoe heurt het eigenlijk' en dat kan voor iedereen anders zijn. In het algemeen is voor burgers alles geoorloofd behalve het onbevoegd dragen van ridderorden.

Roel
Moderator

Berichtdoor Roel » 31 Dec 2014, 16:34

Longfiller schreef:Maar het is hier toch niet een forum van hen die bepalen wat waar gedragen mag worden?

Wat men op een militair uniform mag dragen ligt vast. Daarnaast hebben de veteranenorganisaties ook richtlijnen (het zij iets minder dwingend dat de regels van Defensie) van wat je wel en niet mag dragen.

Wij bepalen dus niet die regels, maar zijn wel vaak degene die deze fouten opmerken omdat wij nu eenmaal kennis hebben van de materie.
Heeft u informatie over items uit mijn collectie? Neem dan contact met mij op..
beheerder http://www.onderscheidingenforum.nl
Lid van SRO en OMSA

Longfiller

Berichtdoor Longfiller » 06 Jan 2015, 16:53

officier schreef:Welke onderscheidingen draagt deze officier?

Om terug te komen wat draagt hij nu werkelijk?

Wat ik inmiddels herken of weet :)

Jeneverkruis aantal jaren ???
Vierdaagse medaille Nijmegen 1e keer
NSF sport medaille (dacht ik)
TMPT
UNV Brons
KOVOM Zilver
........ (een Belgische dacht ik maar weet niet welke)
........
........
Cold War Medal USA
Cold War Medal UK

Herman V

Berichtdoor Herman V » 07 Jan 2015, 23:30

Je zit aardig in de richting.

De drie die je niet herkend zijn allen m.i. gekocht verenigingsblik (van het type carnaval).
Als hij de eerste vier had gedragen en de rest thuis had gelaten was het een mooi en eerlijk setje geweest. Nu is het een groteske rij die de plank totaal misslaat. Wellicht imponeert dit nog een onwetend persoon, maar mijn lachspieren krijgen een goede training.

Herman

Longfiller

Berichtdoor Longfiller » 08 Jan 2015, 07:20

;)

Terug naar “Onderscheidingen”