2 x UN medaille; welke?

Iron Mike

2 x UN medaille; welke?

Berichtdoor Iron Mike » 16 Feb 2014, 11:44

Zag deze foto voorbij komen op internet; volgens mij 2 UN medailles in de set, maar klopt het dat ik zie (vlnr);

- HVO met 2 gespen
- TMPT kruis
- United Nations Medal (met 2)
- UNDOF medal (met 2)
- Non-article 5 NATO medal (ISAF)

?

Vnl de UNDOF onderscheiding twijfel ik over, aanname dat de laatste de Non-article 5 ISAF onderscheiding is doe ik door het zien van het gevechtsinsigne. Op zich een bijzondere set die men niet vaak ziet m.i., vandaar de vraag.
Bijlagen
CIMG7746.JPG
"If you've done it, it ain't bragging"

Spraakverwarring

Re: 2 x UN medaille; welke?

Berichtdoor Spraakverwarring » 16 Feb 2014, 13:47

Dat is Jhr. Hein van Rijckevorsel. Volgens z'n LinkedIn-profiel was hij inderdaad bij UNDOF. Afgaande op de combinatie zou het dan moeten zijn: HVO met gespen "VN OPERATIES" en "ISAF", TMPT-kruis, UNTSO medal met cijfer 2, UNDOF medal met cijfer 2 en NATO Non article 5 medal ISAF. Verder weet ik dat hij intussen ook in bezit is van de inhuldigingsmedaille 2013.
Tot vorig jaar was hij hoofd ceremonieel van Regionaal Militair Commando West dat tegenwoordig een onderdeel is van de 11e brigade. Zie deze link voor een kort interview met hem voor RTV-Noord Holland ivm de dodenherdenking op de Dam op 4 mei 2011. Verder komt hij voorbij in deze aflevering van "hoe heurt het eigenlijk" van de Avro (24 oktober 2013) vanaf 12:44 (item over ceremonieel zelf begint 07:25) en later ook nog in kort deze aflevering van 7 november 2013 vanaf 14:58. In beide afleveringen zijn z'n onderscheidingen wat beter te zien.
Overigens komt de combinatie UNTSO en UNDOF vaker voor, zie dit topic: viewtopic.php?f=92&t=3394
NUNTIUS TRANSMITTENDUS - Regiment Verbindingstroepen

Iron Mike

Re: 2 x UN medaille; welke?

Berichtdoor Iron Mike » 17 Feb 2014, 15:47

Spraakverwarring; dank!

De combinatie van UNTSO en UNDOF is natuurlijk technisch niet vreemd, alleen heb ik ze zelf "live" nog niet vaak gezien, vandaar mijn opmerking; ga de beelden straks eens bekijken!
"If you've done it, it ain't bragging"

Terug naar “Onderscheidingen”