Hoge Chinese onderscheiding voor kolonel Rob Toma

Alex

Hoge Chinese onderscheiding voor kolonel Rob Toma

Berichtdoor Alex » 19 Okt 2012, 11:53

16 oktober 2012
Afgelopen maand vond de jaarlijke Armed Forces receptie plaats op de Nederlandse ambassade in Peking. Ambassadeur Aart Jacobi, gastheer, ontving meerdere defensie attachés op de ambassade. Namens het Nederlandse Ministerie van Defensie waren afzwaaiend DEFAT, kolonel Rob Toma en inkomend DEFAT Kapitein ter Zee Jeroen Franken aanwezig.
In een korte toespraak benadrukte ambassadeur Jacobi het belang van internationale samenwerking bij het oplossen van conflictsituaties overal ter wereld. De ambassadeur wees daarbij op het belang van militaire ondersteuning in een geïntegreerde benadering van conflicten, de zogenaamde 3-D benadering: Development, Diplomacy, Defense. Ook onderschreef hij de actieve rol die Nederland speelt, onder andere in de Balkan, Afrika en Afghanistan. Daarnaast wees de ambassadeur op de Nucleair Security Summit die Nederland in 2014 zal hosten. In de golf van Aden zetten de Nederlandse en Chinese marine zich samen in voor de bestrijding van piraterij en de bescherming van de internationale koopvaardij.
Met een onderscheiding ‘de PLA Commemorative Medal’ bedankten de Chinese autoriteiten voormalig DEFAT kolonel Rob Toma voor zijn inzet in China. "Dit had ik helemaal niet verwacht," aldus kolonel Toma tijdens de receptie. "Normaal krijg je een dergelijke medaille na twee jaar met goed gedrag in China gediend te hebben. Ik ben jammer genoeg maar ongeveer een jaar in China geplaatst geweest; de evaluatie van mijn gedrag laat ik verder graag over aan de Chinese autoriteiten."
In de regel wordt de Armed Forces receptie georganiseerd rond Veteranendag in juni, de verjaardag van wijlen Prins Bernard.
DEFAT China.jpg
DEFAT China.jpg (12.91 KiB) 5722 keer bekeken

Bron: http://china.nlambassade.org/nieuws/201 ... wacht.html
In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister - Goethe

officier

Re: Hoge Chinese onderscheiding voor kolonel Rob Toma

Berichtdoor officier » 19 Okt 2012, 20:13

Alex schreef:PLA Commemorative Medal

Heeft iemand een afbeelding van deze onderscheiding?
"Weapons are an important factor in war, but not the decisive one; it is man and not materials that counts"

Roel
Moderator

Berichtdoor Roel » 20 Okt 2012, 09:28

Hij is heel klein te zien op de borst van de Kolonel! Zie; http://china.nlambassade.org/nieuws/201 ... wacht.html
Heeft u informatie over items uit mijn collectie? Neem dan contact met mij op..
beheerder http://www.onderscheidingenforum.nl
Lid van SRO en OMSA

Alex

Berichtdoor Alex » 20 Okt 2012, 12:44

PLA staat voor People's Liberation Army.
Wat verder opvalt is dat twee van de drie militairen een tropenuniform aanhebben. Ik wist niet dat China in de tropen ligt.
En de kolonels dragen batons, terwijl de adjudant grootmodel onderscheidingen draagt. Afwijkende kledingvoorschriften voor onderofficieren en officieren?
In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister - Goethe

walterpullens

Berichtdoor walterpullens » 23 Okt 2012, 08:02

"Afwijkende kledingvoorschriften voor onderofficieren en officieren?"

Zo te zien wel, want de adjudant draagt ook afwijkende kraagpatjes.
Die gele kleur zijn we al een tijdje kwijt :D .

Walter

Terug naar “Aziätisch continent”