HVO voor civiele experts

Voor militaire herinneringsmedailles bijv. naar aanleiding van een militaire missie.
hamerhaai

Re: HVO voor civiele experts

Berichtdoor hamerhaai » 07 Mei 2016, 07:34

Die voorbereiding duurt wel erg lang.
Uit bovenstaande quote begrijp ik dat Defensie hier al mee bezig was voor de uitreiking van 5 november.
Dat maakt dat het wijzigingsbesluit dus nu al meer dan zes maanden(!) op zich laat wachten.

Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de reden(en) voor deze 'vertraging'.

Zie ook laatste nieuws. Alsnog zijn er 2e HVO's verstrekt. Een formele wijziging op het thans geldende beleid is nog immer niet van de grond gekomen. Binnen defensie is er ook veel weerstand tegen deze wijziging in het decoratiebeleid (ik bedoel "bezuinigingsmaatregel"). Wijzigingen in voorschriften en het niet verstrekken van HVO's zijn daarom juridisch nog steeds niet haalbaar. Indienen van een rekest helpt dus (zie ook laatste nieuws).

René

Berichtdoor René » 07 Mei 2016, 11:52

hamerhaai schreef:Zie ook laatste nieuws. Alsnog zijn er 2e HVO's verstrekt. Een formele wijziging op het thans geldende beleid is nog immer niet van de grond gekomen. Binnen defensie is er ook veel weerstand tegen deze wijziging in het decoratiebeleid (ik bedoel "bezuinigingsmaatregel"). Wijzigingen in voorschriften en het niet verstrekken van HVO's zijn daarom juridisch nog steeds niet haalbaar. Indienen van een rekest helpt dus (zie ook laatste nieuws).

Dank, ik had het gelezen.

Het gaat mij echter niet om de (terechte) tweede HVO bij vijf of meer gespen, maar om het wijzigingsbesluit gespen waarin staat opgenomen voor welke (specifieke) missies de civiele experts op 5 november 2015 een HVO toegekend hebben gekregen.
In het nieuwsbericht van Defensie zelf wordt o.a. verwezen naar de Oekraine.
Het is dit wijzigingsbesluit dat nu al (meer dan) zes maanden op zich laat wachten.
“Un soldat long et dur combat pour un morceau de ruban de couleur” (Napoleon Bonaparte)

hamerhaai

Berichtdoor hamerhaai » 08 Mei 2016, 13:18

Dat kan dus nog wel even gaan duren. Ter illustratie defensie wijzigde de uitvoeringsmaatregelen voor de HVO in 2013 maar tot op heden is deze wijziging niet geformaliseerd.

René

Berichtdoor René » 30 Jul 2016, 12:26

22 juni, ruim zeven maanden na de eerste toekenningen, is het besluit dan uiteindelijk gepubliceerd:
viewtopic.php?f=9&t=4252

Tevens wordt met het besluit gelijk invulling gegeven aan een ander onderwerp dat hier ter sprake is gekomen: viewtopic.php?f=57&t=3946&hilit=naam+HVO
“Un soldat long et dur combat pour un morceau de ruban de couleur” (Napoleon Bonaparte)

Terug naar “Militaire Herinneringsmedailles”