Chileense Orde voor vice-admiraal Jan Willem Kelder

Roel
Moderator

Chileense Orde voor vice-admiraal Jan Willem Kelder

Berichtdoor Roel » 02 Aug 2007, 10:32

Afbeelding

Commandant Zeestrijdkrachten, vice-admiraal Jan Willem Kelder, is door zijn Chileense ambtgenoot, admiraal Rodolfo Codina Diaz, onderscheiden in de rang van Commandeur in de Chileense Order of Naval Merit. Kelder ontving de onderscheiding op grond van zijn bijdrage aan het intensiveren van de betrekkingen tussen beide landen.

Met name de grote steun vanuit de Koninklijke Marine aan het overdrachtsprogramma van vier fregatten aan de Chileense marine was voor de Chilenen reden de onderscheiding toe te kennen. Kelder is momenteel in het Zuid-Amerikaanse land voor de overdracht van het laatste fregat.

Chili heeft met de vier fregatten een aantal capabele schepen voor haar takenprogramma verworven. Voor de Koninklijke Marine was het een stap in de omvorming naar een expeditionaire en breed inzetbare zeemacht. Met de verkoop ontstaat ruimte voor de invoering van mijnenveegcapaciteit, de vorming van grotere en wereldwijd inzetbare mariniersbataljons vanaf twee moderne amfibische schepen, levensverlengende modernisering van de onderzeeboten en betere middelen om vanaf zee landoperaties uit te voeren.

Bron Mindef
Heeft u informatie over items uit mijn collectie? Neem dan contact met mij op..
beheerder http://www.onderscheidingenforum.nl
Lid van SRO en OMSA

Roel
Moderator

Berichtdoor Roel » 02 Aug 2007, 10:34

Het lijkt hier trouwens te gaan om de rang van Ridder Grootkruis...
Lid van SRO en OMSA

Bram

Berichtdoor Bram » 02 Aug 2007, 20:53

Dat lijkt mij idd ook! En, maar kan goed wel kloppen, de ster op de rechterborst is niet echt standaard te noemen.
Toch altijd vreemd dat mensen vaak van buitenlandse mogendheden hogere rangen krijgen dan ze waarschijnlijk ooit in NL zullen mogen ontvangen.
Geloof dat Kelder zelfs nog geen RON of OON of iets dergelijks heeft mogen ontvangen.
Iemand idee waarom ze vaak van andere landen zulke hoge graden krijgen itt wat ze zelf ooit in NL krijgen?

Marijn

Berichtdoor Marijn » 09 Aug 2007, 17:52

Was het niet zo dat enkele jaren terug de adm. Buis (als ik me niet vergis; toen hij de dienst verliet ON3) ridder-grootkruis werd in een thaise orde, mede ivm de verkoop van nederlandse onderzeeers aan Thailand ?

Roel
Moderator

Berichtdoor Roel » 15 Aug 2007, 10:34

Bron: Marine.nl

Afbeelding

Bram, dat is goed mogelijk. Dit komt vaker voor...
Lid van SRO en OMSA

Terug naar “Amerikaans continent”