Nederlander onderscheiden door cosmonaut Dr Sergeij Zhukov

Henk-Willem
Moderator

Nederlander onderscheiden door cosmonaut Dr Sergeij Zhukov

Berichtdoor Henk-Willem » 26 Apr 2011, 19:37

AMSTERDAM- In de afgelopen maand werd door een hoge Russische functionaris een onderscheiding uitgereikt aan de Nederlander Ronald Heister. Hij mocht een ere-medaille in ontvangst nemen die hem werd verstrekt door de Russische Federatie voor zijn verdiensten op het gebied van de ruimtevaart. Hij ontving deze onderscheiding uit handen van niemand minder dan de Russische cosmonaut Dr Sergeij Zhukov.

Dit gebeurde ter gelegenheid van de viering van 50 jaar Ruimtevaart in Nederland. Deze Russische cosmonaut Dr Sergeij Zhukov is een jonge en getalenteerde wetenschapper. Dr. Zhukov is directeur van het Russian Federation Space Technology Parc en de vierde man van Rusland. Deze hoog geplaatste functionaris is niet alleen een vastberaden persoonlijkheid met een avontuurlijke inslag maar ook iemand met een internationale achtergrond en een brede kijk op allerlei zaken.

Zo studeerde hij in verschillende landen. En hij heeft zelfs ook in Amerika gewoond en gewerkt. Hij bekleedde al diverse hoge functies maar werd vlak voor de uitreiking van de onderscheiding aan de Nederlandse Ronald Heister benoemd tot zijn huidige invloedrijke positie als rechterhand van de Russische president Dmitri Medvedev.

Ondanks zijn hoge status ervoer hij zijn verblijf in het centraal gelegen en zeer gastvrije Amsterdamse hotel Seven One Seven aan de Amsterdamse Prinsengracht als een leuke en aangename ervaring. Iedereen die hem daar meemaakte vond hem een buitengewoon prettige gast. Ook zijn totale gemis aan pretenties kenmerkt zijn authenticiteit en medemenselijkheid.

Hij heeft ook een heel goede indruk van Nederland gekregen. En hij werd zelfs zo geïnspireerd door de goede ontvangst in het gezellige hotel Seven One Seven en door alle ruimtevaart-activiteiten die in ons land worden voorbereid bij Virgin Galactic dat hij vast van plan is als zijn drukke agenda het toelaat hier nog eens terug te keren!

BRON: De Couturekrant
Met vriendelijke groeten,
Henk-Willem
Lid van: SRO, SKF, MEDEC, AFP #41, DGO #3009, OMSA M#8014

Auke

Re: Nederlander onderscheiden door cosmonaut Dr Sergeij Zhuk

Berichtdoor Auke » 26 Apr 2011, 21:27

Henk-Willem schreef:Dr. Zhukov is directeur van het Russian Federation Space Technology Parc en de vierde man van Rusland.

Wat een vreemd en rommelig artikel. Is dit door een kleuter geschreven? Er worden hier twee personen door elkaar gehaald. Sergej Aleksandrovitsj Zjoekov is een kosmonaut, maar een vrij onbekende die niet eens een Wikipedia-pagina heeft. Aleksandr Dmitriëvitsj Zjoekov is een van de negen plaatsvervangend premiers van Rusland, maar ook dat is nog niet de vierde man van Rusland. En Sergej Zjoekov is niet de directeur van het "Russian Federation Space Technology Parc", zoiets bestaat niet, hij leidt een afdeling van een onderzoekscentrum.

Iemand trouwens enig idee welke onderscheiding er bedoeld wordt?

ErikMuller

Berichtdoor ErikMuller » 27 Apr 2011, 06:54

Auke schreef: die niet eens een Wikipedia-pagina heeft.

Wat alleen maar betekent dat nog niemand ergens anders iets over hem heeft geschreven wat het Wikipedia-rappalje heeft kunnen jatten...

Henk-Willem
Moderator

Berichtdoor Henk-Willem » 27 Apr 2011, 13:37

Henk-Willem

Auke

Berichtdoor Auke » 27 Apr 2011, 14:50

ErikMuller schreef:Wat alleen maar betekent dat nog niemand ergens anders iets over hem heeft geschreven wat het Wikipedia-rappalje heeft kunnen jatten...

Ik deel je mening wat Wikipedia betreft; Wikipedia heeft ook lappen tekst van een van mijn websites gejat, welke vorige maand na ellenlang gecommuniceer eindelijk zijn verwijderd. Maar in dit geval wilde ik alleen maar even illustreren dat deze Zjoekov niet echt een hoge pief is; het wel of niet hebben van een Wikipedia-artikel is toch een zekere bekendheidsindicator.

ErikMuller

Berichtdoor ErikMuller » 27 Apr 2011, 16:44

Auke schreef:
ErikMuller schreef:Wat alleen maar betekent dat nog niemand ergens anders iets over hem heeft geschreven wat het Wikipedia-rappalje heeft kunnen jatten...

Ik deel je mening wat Wikipedia betreft; Wikipedia heeft ook lappen tekst van een van mijn websites gejat, welke vorige maand na ellenlang gecommuniceer eindelijk zijn verwijderd. Maar in dit geval wilde ik alleen maar even illustreren dat deze Zjoekov niet echt een hoge pief is; het wel of niet hebben van een Wikipedia-artikel is toch een zekere bekendheidsindicator.

Daar heb je gelijk in.

Ik heb er al een paar keer over zitten twijfelen of ik mijn site niet gewoon uit de lucht zal halen. Zodra ik iets update is het standaard een week later verwerkt op Wikipedia, zonder dat er ook maar enige bronverwijzing wordt toegepast. Voor mij is de lol er zo ook wel van af. Mijn site kost me heel veel tijd aan archiefbezoek, verwerken van gevonden materialen en leeswerk van boeken en tijdschriften en anderen vinden dat heel gewoon om dat zonder enige verwijzing te kopiëren.

Henk-Willem
Moderator

Berichtdoor Henk-Willem » 27 Apr 2011, 20:16

Daar geef ik je helemaal gelijk in, Erik!

Als je trouwens hulp met typewerk nodig hebt dan moet je het zeggen.
Henk-Willem

ErikMuller

Berichtdoor ErikMuller » 28 Apr 2011, 09:03

Daar hebben we het nog wel eens over... kan zeker hulp gebruiken! Maar nu back on topic...

Terug naar “Europees continent”