airborne wandeltocht

BNMO, etc.

zelf lopen voor???

Peiling eindigde op 03 Feb 2008, 13:56

ja
2
100%
nee
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 2

genie 79 libanon

airborne wandeltocht

Berichtdoor genie 79 libanon » 20 Jan 2008, 13:56

ik ben bij hoge politie officier een baton tegen gekomen van de airborne wandeltocht
deze word dit jaar ook weer gelopen ik ben vrij die dag
wie doet er mee???
voor de een voor de kast bij de ander op de jas 8)
Afbeelding

Henk-Willem
Moderator

Berichtdoor Henk-Willem » 20 Jan 2008, 16:09

ik kon de afgelopen jaren niet door een blessure, maar misschien ga ik hem dit jaar met de Rode Kruis afdeling Hattem/Wapenveld lopen.

ErikMuller

Berichtdoor ErikMuller » 20 Jan 2008, 18:17

Ja, ik laat veel batons opmaken voor de Amsterdamse politie, en ze willen hem allemaal in hun groep hebben omdat het een door een Politievereniging georganiseerde wandeltocht is.

Gelukkig heb ik iig mijn vader zover dat hij de baton niet meer draagt :)

Ik heb hem zelf 7x in politieverband, 1x met het Rode Kruis (nóóit meer, mij te traag) en 1x privé gelopen.

Henk-Willem
Moderator

Berichtdoor Henk-Willem » 20 Jan 2008, 18:21

Waarom heb je je vader omgepraat dat hij hem niet meer draagt? Hij heeft hem toch gelopen en dus verdiend (neem ik aan).

Krijg je bij meerdere malen lopen een nummer op de baton?

ErikMuller

Berichtdoor ErikMuller » 20 Jan 2008, 18:26

De medaille van de Airborne Wandeltocht mag je niet op de uniform dragen, dus daarom heb ik hem overgehaald hem er af te halen. Het is gewoon een aanfluiting.

Toen ik drie jaar terug met een Marokkaanse vriend mee was naar de dodenherdenking in West-Kappelle (waar veel Marokkaanse soldaten begraven liggen die in 1944 bij Westkappelle en Walcheren gesneuveld zijn), liep er een Sgt 1 van de NatRes met de Airborne medaille in zijn opgemaakte modelgroep. Die vriend van me, zelf officier bij de Landmacht, heeft er ook daadwerkelijk wat van gezegd.

Binnen de Amsterdamse politie worden zowat alle IML-wandeltochten ook op de uniform gedragen. Ik heb er zelf ook een aantal gelopen. De enige die ik er echter - naast de 4daagse van Nijmegen uiteraard - van droeg was die van Diekirch. Die 2x 40 km vond ik vele malen zwaarden dan die 4x 50 in Nijmegen.

Henk-Willem
Moderator

Berichtdoor Henk-Willem » 21 Jan 2008, 20:11

Waarom maken ze er dan batons voor als ze niet op het uniform gedragen mogen worden?

@genie 79 libanon, ik mis de keuze "misschien".

ErikMuller

Berichtdoor ErikMuller » 21 Jan 2008, 21:25

Commercie!

JRHimself

Berichtdoor JRHimself » 21 Jan 2008, 21:31

Ik heb dit jaar meegelopen, met de natres en moet zeggen dat het erg indrukwekkend voor mij was, vooral op het moment dat je de groet uitbrengt op de begraafplaats. het is een leuk wandel evenement in een mooie omgeving met een serieus onderwerp.

Marijn

Berichtdoor Marijn » 21 Jan 2008, 22:48

Ik heb hem afgelopen jaar gelopen met een vriend van me, de 40km. Ook omdat mijn grootvader een Britse para was die heeft meegevochten in de Slag. Dit jaar ben ik er weer bij!

deejay

Berichtdoor deejay » 05 Feb 2008, 00:52

ErikMuller schreef:De medaille van de Airborne Wandeltocht mag je niet op de uniform dragen, dus daarom heb ik hem overgehaald hem er af te halen. Het is gewoon een aanfluiting.

Toen ik drie jaar terug met een Marokkaanse vriend mee was naar de dodenherdenking in West-Kappelle (waar veel Marokkaanse soldaten begraven liggen die in 1944 bij Westkappelle en Walcheren gesneuveld zijn), liep er een Sgt 1 van de NatRes met de Airborne medaille in zijn opgemaakte modelgroep. Die vriend van me, zelf officier bij de Landmacht, heeft er ook daadwerkelijk wat van gezegd.

Binnen de Amsterdamse politie worden zowat alle IML-wandeltochten ook op de uniform gedragen. Ik heb er zelf ook een aantal gelopen. De enige die ik er echter - naast de 4daagse van Nijmegen uiteraard - van droeg was die van Diekirch. Die 2x 40 km vond ik vele malen zwaarden dan die 4x 50 in Nijmegen.

Hoi Erik,
goed dat je een opmerking geplaatst hebt over de airborne wandeltocht medailles. Zelf heb ik 12 keer meegelopen, ter eer aan de strijders van september 1944 maar ook wel leuk.
Ik zou er niet over peinzen om deze samen met mijn (militaire)medailles te dragen. Volgens mij mag de Diekirch medaille officieel ook niet op het uniform.. :roll:

Gr.
Dirk

corne05

Berichtdoor corne05 » 05 Feb 2008, 22:03

Hoi

De Diekirch mag inderdaad niet op het militaire tenue gedragen worden.
Heb deze zelf gelopen en ben met deze en andere medailles naar van Wielik geweest om hem "op te laten maken"echter daar werd me verteld dat dit geen officieel toegestane medaille is en men mij daarom afraadde om erbij te laten maken.
Hoewel zelf nooit de 4 daagse gelopen denk ik dat Erik gelijk heeft, die 2 x 40 door die bergen zijn niet echt prettig.

ErikMuller

Berichtdoor ErikMuller » 06 Feb 2008, 09:13

Heeft Van Wielik een opmerking daarover gemaakt? Dat verbaast me. Ik dacht dat die puur om commercie handel drijven tegenwoordig?

corne05

Berichtdoor corne05 » 06 Feb 2008, 10:18

van Wielik maakte inderdaad de opmerking dat de diekirch-medaille in Nederland niet een officiele is en dus niet gedragen mag worden.
Zijn er echter adressen waar ze het zonder probleem wel opmaken?

groet
Corne

genie 79 libanon

Berichtdoor genie 79 libanon » 06 Feb 2008, 10:55

de webshop maakt zonder probleem je medailles op
even eens de dame die dat voor mij nu doet
haar adres heb ik maar zet hem niet op het net

ErikMuller

Berichtdoor ErikMuller » 06 Feb 2008, 16:07

Ik laat mijn onderscheidingen (en die van mijn oud-collega's van de politie Amsterdam-Amstelland) meestal opmaken bij Timmermans in Oude Wetering. Die doet het prima! Heb tot op heden nog niets te klagen gehad.

deejay

Berichtdoor deejay » 06 Feb 2008, 17:42

ErikMuller schreef:Heeft Van Wielik een opmerking daarover gemaakt? Dat verbaast me. Ik dacht dat die puur om commercie handel drijven tegenwoordig?

Van Wielik is al heel lang hofleverancier en hebben dus een behoorlijke reputatie.

Zij staan wel voor service en kwaliteit. Helaas moet ik wel toegeven dat de afwerking van medailles en batons niet altijd even netjes is, maar over het algemeen wel. Trouwens een perfect bedrijf heb ik nog niet gevonden.

Ik denk wel dat ze de Diekirch (en andere) medailles zouden opmaken maar dan niet in combinatie met officiële medailles zeker niet met hun etiket op de achterzijde.

(oh ja, ik heb geen aandelen bij van Wielik en werk er ook niet hoor :lol:)

genie 79 libanon

Berichtdoor genie 79 libanon » 06 Feb 2008, 18:19

die dame bedoel ik:)

tuppie65

Berichtdoor tuppie65 » 20 Feb 2008, 20:56

Een zeer aan te raden bedrijf is

Onderscheidingenhuis St. Oedenrode

06 29571200 / kvk 17147221

deze maakt de medailles en batons perfect op.

ik zal nog een voorbeeld laten zien

tuppie65

Berichtdoor tuppie65 » 20 Feb 2008, 21:13

zie kopje voorbeelden

RD

Berichtdoor RD » 30 Jun 2008, 01:24

deejay schreef: Van Wielik is al heel lang hofleverancier en hebben dus een behoorlijke reputatie.

Van Wielik heeft een goede reputatie, was ooit hofleverancier van Prins Hendrik, maar niet van H.M. de Koningin en mag zich nu dus geen Hofleverancier meer noemen... (zie ook http://www.hofleverancier.com). Je treft daar dan ook niet het Koninklijk Wapenschild boven de deur.

DeZoveelsteJan

Re:

Berichtdoor DeZoveelsteJan » 05 Okt 2010, 12:46

deejay schreef:
ErikMuller schreef:Heeft Van Wielik een opmerking daarover gemaakt? Dat verbaast me. Ik dacht dat die puur om commercie handel drijven tegenwoordig?

Ik denk wel dat ze de Diekirch (en andere) medailles zouden opmaken maar dan niet in combinatie met officiële medailles zeker niet met hun etiket op de achterzijde.

(oh ja, ik heb geen aandelen bij van Wielik en werk er ook niet hoor :lol:)

Doen ze wel, ik heb de mijne laten opmaken. Ze hebben gezegd dat het niet officieel was maar toen ik zei dat die samen met de MESA aan de muur kwam hangen met wat foto's was het geen probleem. Ik heb ook nog die van de IJzer maar die heb ik niet laten opmaken, de uitvoering met het lit achter het lint vond ik te mooi.
Het hangt wel een beetje af van wie je precies te spreken krijgt.

Joe

Re:

Berichtdoor Joe » 07 Okt 2010, 20:31

Mbt opmaken ben ik ook eens gaan rondvragen en uitpluizen en heb ik begrepen dat de webshop het inderdaad nog steeds en naar volle tevredenheid doet. De militairen en veteranen die ik heb gesproken vonden het zelfs mooier dan van Wielik.
Ik denk dat ik weer een aantal van mijn verzamelde sets ook daar ga laten opmaken.
Schijnt nog betrekkelijk snel te gaan ook. Als ze gereed zijn zal ik de fotos hier publiceren.
genie 79 libanon: Bedankt voor deze onbewuste tip.

groeten,
Joe

genie 79 libanon schreef:de webshop maakt zonder probleem je medailles op
even eens de dame die dat voor mij nu doet
haar adres heb ik maar zet hem niet op het net

Terug naar “Niet erkende onderscheidingen”