Facebook: Veteranen tegen de KO.OM

BNMO, etc.
officier

Facebook: Veteranen tegen de KO.OM

Berichtdoor officier » 24 Sep 2014, 19:03

Op Facebook kom je nu deze site tegen. Wat vinden jullie hier van?
"Weapons are an important factor in war, but not the decisive one; it is man and not materials that counts"

Spraakverwarring

Re: Facebook: Veteranen tegen de KO.OM

Berichtdoor Spraakverwarring » 24 Sep 2014, 19:23

Ik begrijp de irritatie van de eigenaar van die fb-page maar al te goed, maar de op die site gesuggereerde acties (besmeuren met verf e.d.) ondersteun ik bepaald niet. Is trouwens ook in dit topic aan de orde geweest.
M.b.t. het geconstateerde probleem van "nepveteranen": ben bang dat er nou eenmaal niets te doen is tegen dat soort clowns. Zelfs al zou je gedaan krijgen dat er wetgeving tegen komt, dan moet je ook nog maar iemand vinden die het wil handhaven...
Laatst gewijzigd door Spraakverwarring op 25 Sep 2014, 07:29, 1 keer totaal gewijzigd.
NUNTIUS TRANSMITTENDUS - Regiment Verbindingstroepen

Roel
Moderator

Berichtdoor Roel » 24 Sep 2014, 21:42

De facebook pagina en de frustratie kan ik begrijpen.

Wat me echter stoort is het gebrek aan kennis. Iedere militair die op veteranendag aanwezig is en geen veteranenspeldje draagt is meteen een oplichter. Men roept vaak iets over een persoon zonder dat men daadwerkelijk enig idee heeft wat voor onderscheidingen die persoon draagt.

Zo stond er ook een reserve officier op de die enkele buitenlandse onderscheidingen draagt. De bezoekers van de facebook pagina hebben hem tot aan zijn enkels afgezaagd...
Heeft u informatie over items uit mijn collectie? Neem dan contact met mij op..
beheerder http://www.onderscheidingenforum.nl
Lid van SRO en OMSA

RD

Berichtdoor RD » 25 Sep 2014, 06:56

In het algemeen ben ik tegen dit soort openbare schandpalen vanwege de kans op vergissingen, maar ik denk wel dat het helpt. Overigens staat het iedereen vrij om met zijn wandelsportmedailles door de straten te paraderen. In het gezelschap van veteranen zal zo iemand zich alleen maar belachelijk maken. Het ten onrechte dragen van een veteranenspeld is natuurlijk uit den boze.

Spraakverwarring

Berichtdoor Spraakverwarring » 25 Sep 2014, 06:59

Roel schreef:Zo stond er ook een reserve officier op de die enkele buitenlandse onderscheidingen draagt. De bezoekers van de facebook pagina hebben hem tot aan zijn enkels afgezaagd...
Betreffende persoon is mij bekend. Hij is al enige jaren geen actief reservist meer, hij is als reservist met leeftijdsontslag. Waarom hij dan uitgerekend op veteranendag in vol ornaat met modeldecoraties op het malieveld rondloopt is mij dan een beetje een raadsel. Volgens de letter van de regelgeving doet hij weinig verkeerd (al is er op zijn uniform wel het één en ander af te dingen zoals de zaken die hij op zijn rechter borst en -borstzak draagt) maar het lijkt toch een beetje op aandacht vragen.
NUNTIUS TRANSMITTENDUS - Regiment Verbindingstroepen

René

Berichtdoor René » 22 Okt 2014, 07:31

De aandacht van De Telegraaf hebben ze in ieder geval wel getrokken: http://www.telegraaf.nl/binnenland/23230608/__Nepveteranen_aan_schandpaal__.html
“Un soldat long et dur combat pour un morceau de ruban de couleur” (Napoleon Bonaparte)

Terug naar “Niet erkende onderscheidingen”