TMPT kruis bij Verenigingsonderscheidingen

Rode Kruis, Nijmeegse Vierdaagse, etc. etc.
Herman V2

TMPT kruis bij Verenigingsonderscheidingen

Berichtdoor Herman V2 » 27 Sep 2008, 19:15

Goedenavond.

Alex heeft bij het topic Verenigingsonderscheidingen een blauw geemailleerde TMPT kruis foto geplaatst. Dit Kruis krijg je na tien keer de TMPT volbracht te hebben. Kijk maar bij het onderwerp 'Nieuwe Aanwinsten' bij pagina 3. Twee foto's door mijzelf geplaatst. De bovenste foto laat mijn huidige medailleset zien. Zelf heb ik 19x de TMPT gedaan en ga nog door tot 25 keer. Dan wordt het kruis rood geemailleerd. Tot nu toe slechts 8x uitgereikt.

Wat maakt het blauw geemailleerde KVNRO kruis nu tot een Kruis van Verdienste van de KVNRO. Kijk op de detailfoto van Lgen bd Ad van Baal zijn medailleset. Je ziet op het lint van de TMPT medaille een ronde lauwerkrans. Dat is het enige verschil met het blauw geemailleerde kruis voor 10x TMPT volbrengen.
En inderdaad wat Alex ook al zegt. De achterzijde bij de 10 x TMPT variant laat de letters T M P T op de armen zien.

Voor de liefhebber. Toen ik na 10x de TMPT volbracht te hebben na afloop eindelijk het blauw geemailleerde TMPT kruis kreeg opgespeld was er een kleine teleurstelling bij me. De armen van het kruis waren blauw geverfd i.p.v. geemailleerd. Pfff, lekker goedkoop, maar toch....
Bij Van Wielik kan je voor een leuk bedrag een hele mooie geemailleerde versie krijgen en die zie je ook op de foto van mijn set. Sorry. De origineel uitgereikt ligt thuis in mijn vitrinekast. Erik Muller heeft ooit een foto ervan gehad van me, die hij van mij mag plaatsen op dit forum.

Groeten uit een nog steeds warm Uruzgan. Vandaag 34 graden.

Herman V

Terug naar “Erkende onderscheidingen”