Vaardigheidsmedaille NSF halen als niet-militair

Rode Kruis, Nijmeegse Vierdaagse, etc. etc.
gren1

Vaardigheidsmedaille NSF halen als niet-militair

Berichtdoor gren1 » 19 Mei 2015, 14:29

Heeft iemand ervaring met het halen van de Vaardigheidsmedaille NSF als niet-militair?

Ik begrijp dat de organisatie achter het vijfkampkruis en de vaardigheidsmedaille is aangepast, met onder andere als doel het voor burgers meer toegankelijk maken van deze medaille. De website (http://www.nationalesportmedaille.nl/) geeft wel wat informatie, maar ik vraag me vooral af hoe het afleggen van de proeven in de praktijk verloopt (locatie, hoeveel deelnemers etc.).

Natuurlijk kan ik de organisatie een email sturen, maar ik hoop dat er forumleden zijn die er uit eigen ervaring meer over kunnen vertellen.
Doe wel en zie niet om

Joshua

Re: Vaardigheidsmedaille NSF halen als niet-militair

Berichtdoor Joshua » 24 Mei 2015, 18:39

Volgens mij kun je dat bij elke atletiek vereniging wel doen.
Er worden op internet zelfs lessen verzorgd, zodat je specifiek kan trainen op een onderdeel. Zodat het kans van slagen groter wordt.

Ikzelf heb de onderscheiding via defensie behaald.
Wie sterk is uit innerlijke overtuiging, faalt nooit!

gren1

Re: Vaardigheidsmedaille NSF halen als niet-militair

Berichtdoor gren1 » 26 Mei 2015, 11:37

Joshua schreef:Volgens mij kun je dat bij elke atletiek vereniging wel doen.
Er worden op internet zelfs lessen verzorgd, zodat je specifiek kan trainen op een onderdeel. Zodat het kans van slagen groter wordt.

Ikzelf heb de onderscheiding via defensie behaald.

Joshua, bedankt voor het antwoord. In mijn tijd als beroeps bepaalde tijd is er nooit gelegenheid geweest voor het behalen van zaken als parawing, NSF en vierdaagse, vandaar dat ik dat nu (20 jaar later...) alsnog maar eens aan het doen ben.

Op de sites van atletiekverenigingen bij mij in de buurt (Groningen) kan ik geen informatie vinden, zou je een kunt link kunnen plaatsen naar een atletiekvereniging die zich wel specifiek op de NSF medaille richt?
Doe wel en zie niet om

Terug naar “Erkende onderscheidingen”