medaille set mobilisatie med. off.kruis 25 jr. incl rek!!!

Over Onderscheidingen voor Trouwe dienst zowel onderofficieren als officieren in alle wapenvakken.
bertjan

medaille set mobilisatie med. off.kruis 25 jr. incl rek!!!

Berichtdoor bertjan » 12 Mar 2011, 01:32

Net opgehaalt Nederlandse medaille set mobilisatie med. off.kruis 25 jr. incl doosje bij het uitpakken kwam ik de rek. uit 1932 tegen...... :)

Toen koste die fl 4,50 (de goeie oude gulden)
Weet iemand of dit de prijs was voor de 2 medailles of voor het opmaken daarvan?

De naam staat er mooi 2x op 1x op de rek. en 1x op de onderkant van het doosje en laat ik nu ook nu net van de beste man het compleete uniform hebben....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

René

Re: medaille set mobilisatie med. off.kruis 25 jr. incl rek!

Berichtdoor René » 12 Mar 2011, 10:49

Aan de rekening te zien lijkt me dat het hier gaat om de kosten van het opmaken van de twee kruizen (€ 2,75)
Het lint zelf (€ 0,75) en het nieuwe cijfer (€ 1,-).

Aangezien de rekening spreekt over het veranderen van het cijfer, had betrokken officier reeds de onderscheiding voor Langdurige Dienst.
Daarnaast zou € 1,- voor het veranderen van een cijfer versus € 2,75 voor twee complete onderscheidingen mij wat uit verhouding lijken.
“Un soldat long et dur combat pour un morceau de ruban de couleur” (Napoleon Bonaparte)

Ralph Kolen

Re: medaille set mobilisatie med. off.kruis 25 jr. incl rek!

Berichtdoor Ralph Kolen » 12 Mar 2011, 19:33

bertjan schreef:De naam staat er mooi 2x op 1x op de rek. en 1x op de onderkant van het doosje en laat ik nu ook nu net van de beste man het compleete uniform hebben....

Kijk, dan is het echt speciaal, gefeliciteerd! Mooi om te zien dat de spullen uiteindelijk toch weer bij elkaar zijn gekomen.

Terug naar “Onderscheidingen voor Trouwe dienst”