vraag officierskruis

Henk-Willem
Moderator

Berichtdoor Henk-Willem » 26 Mar 2009, 19:19

Heel erg bedankt voor de foto. Zijn deze van dezelfde grootte, als normale kruizen?
Met vriendelijke groeten,
Henk-Willem
Lid van: SRO, SKF, MEDEC, AFP #41, DGO #3009, OMSA M#8014

marineman

Berichtdoor marineman » 26 Mar 2009, 22:11

henk,

het antwoord vind je op www.nederlandsemilitaria.com. het verhaal van de Hr Kruys lijkt mij op een misverstand te berusten of uit de duim gezogen. Als dit usance is bij de marine had je er zeker iets van teruggevonden en of had Dhr Meijer het nader kunnen duiden.Vooralsnog is daar bij de speciialisten op dit gebied welke ik heb geraadpleegd niets van bekend.

Roel
Moderator

Berichtdoor Roel » 26 Mar 2009, 23:00

Het moge duidelijk zijn dat Dhr, Kruys een bewerkt plaatje heeft gepost.

De uitleg van Henny Meijer op Nederlandse Militaria is zeer interessant!
Heeft u informatie over items uit mijn collectie? Neem dan contact met mij op..
beheerder http://www.onderscheidingenforum.nl
Lid van SRO en OMSA

marineman

Berichtdoor marineman » 27 Mar 2009, 01:57

Dat was helaas niet voor een ieder duidelijk. (getuige de reactie van Henk)het brengt verwarring welke vervelend is,en het serieuse karakter van de vraag teniet doet.

G.A. Kruys

Berichtdoor G.A. Kruys » 27 Mar 2009, 10:05

marineman schreef:henk,

het antwoord vind je op www.nederlandsemilitaria.com. het verhaal van de Hr Kruys lijkt mij op een misverstand te berusten of uit de duim gezogen. Als dit usance is bij de marine had je er zeker iets van teruggevonden en of had Dhr Meijer het nader kunnen duiden.Vooralsnog is daar bij de speciialisten op dit gebied welke ik heb geraadpleegd niets van bekend.

Ik begrijp niet dat je niet ziet dat het natuurlijk totale onzin is als ik schrijf dat een vlagofficier zo'n ding krijgt als hij 50 JAAR vlagofficier is. Heb je ooit een vlagofficier gezien die 50 jaar in functie is als vlagofficier??? Dan zou hij tot zijn 100ste jaar in actieve dienst geweest moeten zijn. Kom nou toch Fred. Het lag er toch wel erg dik op zou ik zeggen. En dat die briljanten er door mij persoonlijk op gefotoshopt zijn ziet toch ook iedereen, kom nou. Roel memoreerde meteen al dat hij mijn humor wel kan waarderen, dus je kon weten dat het een grap was. Bijna 1 april, maar helaas, mijn grap was te moeilijk. Sorry!

jan viotta

Berichtdoor jan viotta » 27 Mar 2009, 11:33

kom op jongens.. een beetje humor moet kunnen :D laten we het en ons niet allemaal veel te serieus neemen want we praten gewoon over stukjes blik, uiteindelijk :wink: : (neemt niet weg dat het interesante stukjes blik zijn!)
Laatst gewijzigd door jan viotta op 28 Mar 2009, 08:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Henk-Willem
Moderator

Berichtdoor Henk-Willem » 27 Mar 2009, 19:29

Ik begrijp niet dat je niet ziet dat het natuurlijk totale onzin is als ik schrijf dat een vlagofficier zo'n ding krijgt als hij 50 JAAR vlagofficier is. Heb je ooit een vlagofficier gezien die 50 jaar in functie is als vlagofficier??? Dan zou hij tot zijn 100ste jaar in actieve dienst geweest moeten zijn. Kom nou toch Fred. Het lag er toch wel erg dik op zou ik zeggen. En dat die briljanten er door mij persoonlijk op gefotoshopt zijn ziet toch ook iedereen, kom nou. Roel memoreerde meteen al dat hij mijn humor wel kan waarderen, dus je kon weten dat het een grap was. Bijna 1 april, maar helaas, mijn grap was te moeilijk. Sorry!

Het was mij nog niet opgevallen dat er aan de foto geknutseld was.
En ik ben niet zo thuis in de marine rangen, dus ging er van uit dat wat er geschreven was zinvol was.
Helaas dat maar mijn vertrouwen in fora nu een stuk minder geworden.
Met vriendelijke groeten,
Henk-Willem
Lid van: SRO, SKF, MEDEC, AFP #41, DGO #3009, OMSA M#8014

marineman

Berichtdoor marineman » 28 Mar 2009, 00:48

jammer...Misschien is een verontschuldiging van Dhr kruijs eerder aan de orde dan dat dat van mijn kant zou moeten komen.

G.A. Kruys

Berichtdoor G.A. Kruys » 28 Mar 2009, 13:28

Ik denk niet dat er hier verontschuldigingen door wie dan ook nodig zijn. Maar toch: het spijt mij oprecht wanneer er mensen zijn die mijn berichten niet goed lezen en de onzin die ik schrijf voor zoete koek aannemen. Echt, geloof me, ik had niet gedacht dat men een 100 jarige actief dienende vlagofficier serieus zou nemen, net als het door mij gemaakte met diamanten opgepimpte jeneverkruisje. En daar zou ik er dan ook nog massa's van in huis hebben. Gelukkig hoorde ik dat er ook nog mensen zijn die zich bescheurd hebben over deze grap. Net als die andere jeneverkruizengrap die ik destijds al eens gemaakt heb:
kijk maar hier
MAAR SORRY JONGENS, ik zal mij niet meer met humor in jullie midden wagen, voortaan weer alleen maar bloedserieuze dingen schrijven. Want als het vertrouwen in deze fora er zelfs onder gaat lijden, waar blijven we dan, nietwaar? Hoewel,...........het is bijna
1 april!!!!!!!!!!

Roel
Moderator

Berichtdoor Roel » 28 Mar 2009, 14:59

Nou heren, ik denk dat we er verstandig aan doen om dit onderwerp verder maar te laten rusten! We hebben de verklaring van Henny Meijer kunnen lezen, zeer interessant.

Heeft er iemand verder nog iets concreets/nuttings te zeggen over deze decoratie?
Heeft u informatie over items uit mijn collectie? Neem dan contact met mij op..
beheerder http://www.onderscheidingenforum.nl
Lid van SRO en OMSA

marineman

Berichtdoor marineman » 28 Mar 2009, 15:19

Ja,,,Het is niet bekend waar de decoratie na de oorlog is gebleven. In ieder geval niet bij de familie of in een of ander archief in zover bekend.

Terug naar “Officieren Krijgsmacht”