Zilverkeuren op Nederlandse onderscheidingen

johanherman

Zilverkeuren op Nederlandse onderscheidingen

Berichtdoor johanherman » 30 Jul 2014, 18:34

Heren,
Lang geleden heb ik beloofd om wat duidelijkheid te brengen in keurtekens op Nederlandse zilveren en gouden onderscheidingen.
Ik was mij niet bewust hetgeen ik mij op de hals heb gehaald.
Nadien ben ik Officierskruizen gaan verzamelen en de varianten hiervan zijn mogelijk nog groter dan bij de Trouwe Dienst medailles.
Tot nu toe, ongeveer 50 exemplaren, is niet één hetzelfde.
Gaarne op en of aanmerkingen op een aantal willekeurige pagina's.
Deze selectie van keurtekens heb ik gemaakt n.a.v. mijn eigen onderscheidingen.
Het is onmogelijk alle keurtekens op deze wijze vast te leggen, Nederland heeft er duizenden.
Mijn bedoeling is dat, als een keurteken niet in de lijst staat, de eigenaar van de onderscheiding een foto naar mij stuurt.
Ik probeer dan dit keurteken te identificeren en plaats deze vervolgens op mijn lijst.
De eigenaar zal ik zo spoedig mogelijk laten weten hetgeen ik heb kunnen vinden.
Afhankelijk van het aantal verzoeken om identificatie van een keurteken zal ik een update van de lijst maken.
Ik moet nog overleggen hoe we dit epistel eventueel gaan distribueren.
Dit even in het kort.
Joop
Bijlagen
Zilverkeuren op medailles 2014-04-19_02.jpg
zilverkeuren

johanherman

Re: Zilverkeuren op Nederlandse onderscheidingen

Berichtdoor johanherman » 31 Aug 2014, 11:27

Er lijkt weinig belangstelling te zijn, het kost veel tijd dus ik ga mij maar eens bezinnen.
Joop

Spraakverwarring

Berichtdoor Spraakverwarring » 31 Aug 2014, 15:46

Beste johanherman, het is zeker geen gebrek aan belangstelling maar het is simpelweg niet mijn expertisegebied. Ik steek graag wat op van anderen maar op dit gebied kan ik zelf weinig bijdragen. Mogelijk geld dat ook voor anderen. Laat dat je echter niet tegenhouden om informatie te verzamelen en te publiceren!
NUNTIUS TRANSMITTENDUS - Regiment Verbindingstroepen

ErikMuller

Berichtdoor ErikMuller » 27 Jul 2016, 13:09

Hoi Joop,

Ik kom niet meer zo veel op het forum, dus had je bericht niet gezien. Zeker wel interesse van mijn zijde. De officiële keurtekens zijn echter al voldoende beschreven. Ik denk dat er meer behoefte is aan meestertekens en vindplaatsen van de keur- en meestertekens!

Erik

Terug naar “Officieren Krijgsmacht”