Herinneringsmedaille eerste Koningdag ?

Frank

Herinneringsmedaille eerste Koningdag ?

Berichtdoor Frank » 12 Feb 2013, 08:42

Weet iemand van jullie of er tere ere van de allereerste Koningsdag 26 april 2014 een herinneringsmedaille
zal worden uitgegeven voor deze speciale dag in ons koninklijke geschiedenis ? Ik weet dat er voor beëdigingen,
huwelijken, jubileums en andere speciale gelegenheden medailles worden uitgereikt maar zal voor deze speciale
dag volgend jaar ook een herinneringsmedaille worden uitgereikt ? Just curious.
~ Frank Habets

officier

Re: Herinneringsmedaille eerste Koningdag ?

Berichtdoor officier » 12 Feb 2013, 09:01

Frank schreef:Weet iemand van jullie of er tere ere van de allereerste Koningsdag 26 april 2014 een herinneringsmedaille
zal worden uitgegeven voor deze speciale dag in ons koninklijke geschiedenis ? Ik weet dat er voor beëdigingen,
huwelijken, jubileums en andere speciale gelegenheden medailles worden uitgereikt maar zal voor deze speciale
dag volgend jaar ook een herinneringsmedaille worden uitgereikt ? Just curious.

Het is zelfs nog maar de vraag of er een inhuldigingsmedaille ingesteld gaat worden. Dat is aan onze toekomstige koning. De kans dat er een koninklijke onderscheiding wordt ingesteld voor koningsdag 2014 is nihil. Ik zou persoonlijk ook niet weten waarom. Als er al een onderscheiding komt voor de eerste koningsdag op 26 april 2014, dan zal dit bijvoorbeeld een initiatief kunnen zijn van een oranjevereniging. De status van deze onderscheiding zou dezelfde zijn als die van een onderscheiding voor bijvoorbeeld de locale schutterij. Militairen zouden deze onderscheiding niet mogen dragen.
"Weapons are an important factor in war, but not the decisive one; it is man and not materials that counts"

Terug naar “Herinneringsmedailles”