identificatie

warcollectibles

identificatie

Berichtdoor warcollectibles » 11 Feb 2008, 18:18

Ik heb deze onlangs in mijn bezit gekregen. Ik zou graag willen weten wat voor een order het is (Order van Oranje Nasau?) en of hij origineel is (zover dat te beoordelen is natuurlijk. De medaille is afkomstig uit de Verenigde Staten en werd aangeboden als Duitse medaille WO I. Helaas zitten er wat beschadigingen op maar ik hoop dat desondanks nog wat waard is natuurlijk.

Bij voorbaat dank voor jullie info.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sjors

Berichtdoor Sjors » 11 Feb 2008, 18:35

Hallo,

Dit is een order van oranje nassau van net na de tweede wereldoorlog in de graad ridder, jammer van de beschadigingen, want nu is hij ongeveer 130-160 euro waard.

Mvg

Sjors

Henk-Willem
Moderator

Berichtdoor Henk-Willem » 11 Feb 2008, 18:36

Het is inderdaad de Orde van Oranje Nassau. Aangezien dat hij al wat ouder is, zou ik zeggen dat het een Ridder in de orde van oranje nassau is. En de waarde, wat iemand er voor wil geven. Maar ik denk toch richting de 30 a 60 euro.

warcollectibles

Berichtdoor warcollectibles » 11 Feb 2008, 19:26

Bedankt voor jullie reacties. Ik had nog 1 vraagje hoe zie je dat hij van net na de oorlog is en waar werd hij voor verleend? Kan het zijn dat hij aan een Amerikaanse militair is uitgereikt die hier heeft gestreden?

Wederom bedankt voor jullie reacties!

Roel
Moderator

Berichtdoor Roel » 11 Feb 2008, 19:32

Als de Orde van Oranje Nassau naar een militair gaat dan zitten er de zogenaamde zwaarden aan. Dit is een burgeruitvoering. Mogelijk aan een politicus of diplomaat uit gegeven.
Heeft u informatie over items uit mijn collectie? Neem dan contact met mij op..
beheerder http://www.onderscheidingenforum.nl
Lid van SRO en OMSA

Terug naar “Orde van Oranje Nassau”