Generaal-Majoor Vleugels benoemd tot Officier in de Orde van Oranje-Nassau met Zwaarden

officier

Generaal-Majoor Vleugels benoemd tot Officier in de Orde van Oranje-Nassau met Zwaarden

Berichtdoor officier » 21 Jan 2016, 20:15

Bij de commando-overdracht van de Nederlandse Defensie Academie (NLDA) is vertrekkend commandant NLDA generaal-majoor Vleugels benoemd tot Officier in de Orde van Oranje-Nassau met zwaarden. De bijbehorende versierselen werden hem opgespeld door secretaris-generaal van Defensie, Erik Akerboom.
image.jpeg
Bron: FB Bgen Matthijssen
"Weapons are an important factor in war, but not the decisive one; it is man and not materials that counts"

jan viotta

Re: Generaal-Majoor Vleugels benoemd tot Officier in de Orde van Oranje-Nassau met Zwaarden

Berichtdoor jan viotta » 21 Jan 2016, 21:31

Ik dacht dat het protocol in houdt dat bij uitreiking van een koninklijke onderscheiding, geen andere modeldecoraties gedragen worden? Kan iemand uitleggen hoe dat zit?
Verzamelaar Nederlandse Militaire Luchtvaart

Spraakverwarring

Re: Generaal-Majoor Vleugels benoemd tot Officier in de Orde van Oranje-Nassau met Zwaarden

Berichtdoor Spraakverwarring » 21 Jan 2016, 21:35

Dat geldt in principe voor elke onderscheiding, maar dan moet je wel van te voren weten dat je er eentje gaat ontvangen... Ik veronderstel dat men Genmaj Vleugels dus niet van te voren zal hebben ingelicht en dat de onderscheiding als een verrassing kwam.
Overigens mooie logo's op de achtergrond :)
NUNTIUS TRANSMITTENDUS - Regiment Verbindingstroepen

Iron Mike

Berichtdoor Iron Mike » 22 Jan 2016, 12:00

Spraakverwarring schreef:Overigens mooie logo's op de achtergrond :)

Ze staan helaas bij de verkeerde box :mrgreen: :lol:
"If you've done it, it ain't bragging"

officier

Berichtdoor officier » 22 Jan 2016, 12:11

Iron Mike schreef:
Spraakverwarring schreef:Overigens mooie logo's op de achtergrond :)

Ze staan helaas bij de verkeerde box :mrgreen: :lol:
Helemaal mee eens Mike!
"Weapons are an important factor in war, but not the decisive one; it is man and not materials that counts"

11E

Berichtdoor 11E » 25 Jan 2016, 15:39

jan viotta schreef:Ik dacht dat het protocol in houdt dat bij uitreiking van een koninklijke onderscheiding, geen andere modeldecoraties gedragen worden? Kan iemand uitleggen hoe dat zit?

Bij de medailleuitreiking MINUSMA in 2014 stond op de uitnodiging dat het tenue met groot model onderscheidingen was. Er was toen ook verwarring over of het mocht maar bij navraag was toch echt zo.

Mvg
Lesley

RD

Berichtdoor RD » 26 Jan 2016, 19:49

11E schreef: Bij de medailleuitreiking MINUSMA in 2014 stond op de uitnodiging dat het tenue met groot model onderscheidingen was. Er was toen ook verwarring over of het mocht maar bij navraag was toch echt zo. Mvg Lesley

Dat heb ik toen ook gelezen en er wat van gezegd. Ik was één van de gedecoreerden. Bij het opstellen is dit toen gecorrigeerd. Het voorschrift is hier duidelijk over.

Terug naar “Orde van Oranje Nassau”