olympisch goud winnaars en onderscheidingen, sinds wanneer?

lenalois

olympisch goud winnaars en onderscheidingen, sinds wanneer?

Berichtdoor lenalois » 12 Okt 2013, 16:47

Goedemiddag,

Ik doe voor mijn opleiding een onderzoek naar onderscheidingen. Nou kan ik helaas nergens vinden sinds wanneer Olympisch goud winnaars ook een ridderlijke onderscheiding krijgen. Met name in de Orde van de Nederlandse Leeuw of zijn er ook bij in andere ordes?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want kom er echt niet uit, of anders een boek of andere site waar ik het zou kunnen vinden. U zal mij ontzettend helpen!

Met vriendelijke groeten,
Lois

officier

Re: olympisch goud winnaars en onderscheidingen, sinds wanne

Berichtdoor officier » 12 Okt 2013, 18:17

In 2012 werden de "Gouden Olympiërs" onderscheiden met de Orde van Oranje-Nassau. In 2008 was dat nog de Orde van de Nederlandse Leeuw. (zie ook: Olympisch Goud 2012)
"Weapons are an important factor in war, but not the decisive one; it is man and not materials that counts"

officier

Berichtdoor officier » 12 Okt 2013, 18:32

Ik vermoed dat "Gouden Olympiërs" sinds 1992 onderscheiden worden met een lintje. (Zie ook: lintjesregen voor Gouden Olympiërs). Yvonne van Gennip kreeg in 1988 voor haar prestaties in Calgary geen Koninklijke onderscheiding. Zij kreeg op 2 maart 1988 een beeldje van staatssecretaris Dees van WVC.
"Weapons are an important factor in war, but not the decisive one; it is man and not materials that counts"

lenalois

Berichtdoor lenalois » 12 Okt 2013, 21:01

dankjulliewel! Ik denk dat ik hier wel verder mee kan.

Terug naar “Orde van de Nederlandse Leeuw”