Van Rietschoten maakt schoon schip?

erikscollectables
Moderator

Van Rietschoten maakt schoon schip?

Berichtdoor erikscollectables » 09 Sep 2009, 07:56

Foto nav uitreiking van een Eervolle Vermelding aan een Marechaussee Luitenant
Tekst op achterkant is: Lt v/d Weide uitreiking kroontje. Obv Moed en Trouw moet het gaan om 1e luitenant L.W. van der Weide die in 1919 alsnog eervol vermeld werd terzake verrichtingen in het goevernement van Atjeh in 1911 en 1912.

Dit gebeurde kort na het aantreden van Van Rietschoten als commandant van het KNIL. Het lijkt erop alsof hij een hele groep zaken die nog uit de periode van zijn voorganger overgebleven waren in een keer heeft willen afhandelen. Er volgt na zijn aantreden een hele serie eervolle vermeldingen maar ook kruizen voor moed en trouw en MWO's die betrekking hebben op een ver voorliggende periode.

Weet iemand hier meer over?

PS ik heb de foto ook toegevoegd aan het kopje EV van de MWOwebsite. Ik ben nog op zoek naar mooie foto's van eervolle vermeldingen die gedragen worden. Vooral ook met cijfers. Als iemand wat heeft hoor ik het graag!
Bijlagen
035.JPG

Rien Sieben

Re: Van Rietschoten maakt schoon schip?

Berichtdoor Rien Sieben » 01 Apr 2012, 11:04

Geachte "erikscollectables",

Ik ben heel blij dat ik uw foto betreffende de eervolle vermelding van 1e luitenant L.W.van dere Weide op internet gevonden heb. Hiermee heb ik het ontbrekende puzzelstukje gevonden. Hoe komt u aan deze foto?

Zelf heb ik jaren geleden op een Haarlemse rommelmarkt een schoenendoos vol foto's gekocht, die allemaal over deze in Nederlands Indië wonende familie gaan. Er zat ook een krantenartikel over de begrafenis van L.W.van der Weide (1881-1923) bij uit 1923. Hij was met zijn motor tegen een auto aangereden. Ik had echter geen idee wie hij op de foto's was. Nu weet ik dit wel. Zijn vrouw op de foto is Jonkvrouw Charlotte Helene Elisabeth Barnaart (1885-1947).
Als u het leuk vind mail ik enkele foto's naar u toe. Stuur dan wel eerst uw emailadres naar mij toe.
Mijn emailadres is: rien.sieben@kpnplanet.nl

mvgroeten Rien Sieben, Purmerend

Terug naar “Eervolle Vermelding”