Ridder Diploma's MWO

erikscollectables
Moderator

Ridder Diploma's MWO

Berichtdoor erikscollectables » 04 Dec 2008, 15:14

Ik ben op zoek naar informatie over de MWO ridder diploma's en afbeeldingen hiervan. Ik wil de informatie en de foto's gaan gebruiken voor de mwo website (die momenteel geherstructureerd wordt) www.mwo.6x.to

Ik heb via een andere verzamelaar al toegang tot een na oorlogs model diploma en uit eigen collectie een model 1937 (maar uitgereikt in 1948).

Vooral alle varianten van afschriften die voor 1937 in gebruik waren zijn interessant maar iedere versie is welkom!

Groet, Erik

erikscollectables
Moderator

Re: Ridder Diploma's MWO

Berichtdoor erikscollectables » 18 Jan 2009, 21:16

Inmiddels heb ik foto's van een aantal verschillende diploma's.
2 uit de periode van de tiendaagse veldtocht en twee van na WO2 (model 1937 en het model van rond 1950).

Wie heeft afbeeldingen van andere versies?

Of heeft er iemand meer info over de verschilldende versies vanaf 1937?

Groet, Erik

erikscollectables schreef:Ik ben op zoek naar informatie over de MWO ridder diploma's en afbeeldingen hiervan. Ik wil de informatie en de foto's gaan gebruiken voor de mwo website (die momenteel geherstructureerd wordt) www.mwo.6x.to

Ik heb via een andere verzamelaar al toegang tot een na oorlogs model diploma en uit eigen collectie een model 1937 (maar uitgereikt in 1948).

Vooral alle varianten van afschriften die voor 1937 in gebruik waren zijn interessant maar iedere versie is welkom!

Groet, Erik

ErikMuller

Berichtdoor ErikMuller » 20 Jan 2009, 12:23

Hoi Erik,

Dat is voor het eerst dat ik hoor dat er voor 1937 diploma's waren. Bedoel je niet een afschrift van het KB waarbij de MWO werd toegekend?

Gr.,

Erik

erikscollectables
Moderator

Berichtdoor erikscollectables » 20 Jan 2009, 20:29

Klopt voor 1937 afschriften!

Ik heb alleen de 2 foto's van versies van 1830 maar er verder nog geen gezien.

Krijg nu als het goed is van een forumlid een foto van een versie van begin 1900.

Iedere versie is welkom! Is er over deze afschriften en diploma's ooit al eens iets geschreven voor zover jullie weten?

Ik ben erg benieuwd naar meer informatie!

Groet, Erik

ErikMuller schreef:Hoi Erik,

Dat is voor het eerst dat ik hoor dat er voor 1937 diploma's waren. Bedoel je niet een afschrift van het KB waarbij de MWO werd toegekend?

Gr.,

Erik

Terug naar “Militaire-Willemsorde”