Onderscheidingen voor Sonia Rykiel

Alex

Onderscheidingen voor Sonia Rykiel

Berichtdoor Alex » 06 Okt 2012, 17:20

AMSTERDAM - De Franse modeontwerpster Sonia Rykiel is door Bertrand Delanoë, burgemeester van Parijs, onderscheiden met de Insignes de Commandeur des Arts et des Lettres. De onderscheiding is een van de hoogste rangen die een Franse burger kan krijgen, zo meldt Women’s Wear Daily. Daarnaast ontving Rykiel uit handen van Yves Saint Laurent’s weduwnaar en zakenman Pierre Bergé de Grande Médaille de Vermeil de la Ville de Paris. Deze award wordt om het jaar toegekend aan culturele figuren die een grote impact op de stad hebben gehad. Sonia is een van de zeldzame mensen die begrijpt dat mode er niet is om de fantasie van ontwerpers te bevredigen, maar om vrouwen aan te spreken", zei Bergé. "En niet alleen rijke vrouwen, maar actieve vrouwen, alledaagse vrouwen." Rykiel sprak tijdens de ceremonie over haar liefde voor het modevak. "Ik heb veertig jaar lang een leven zonder zorgen geleid", zo zei ze. "Ik ben de wereld over gereisd, heb van het leven en van plezier genoten en ik hield van het schrijven en creëren."

Bron: http://www.nu.nl/lifestyle/2924917/onde ... ykiel.html
In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister - Goethe

Terug naar “Overig nieuws”