Hannis (25) uit Ammerzoden redde man uit brandende auto en krijgt onderscheiding

Henk-Willem
Moderator

Hannis (25) uit Ammerzoden redde man uit brandende auto en krijgt onderscheiding

Berichtdoor Henk-Willem » 15 Sep 2016, 08:29

De 25-jarige Hannis Kras uit Ammerzoden haalde met gevaar voor eigen leven een slachtoffer van een verkeersongeval uit een brandende auto. Donderdag kreeg hij in het gemeentehuis van Maasdriel hiervoor een onderscheiding van het Carnegie Heldenfonds.

Het ongeluk gebeurde vorig jaar december op de snelweg A32 in de buurt van Heerenveen.

Auto ontplofte
Kras, die chauffeur is op een touringcar, passeerde het ongeval aan de andere kant van de snelweg. Hij parkeerde de bus in de buurt van een pompstation, sprong de vangrail over en schoot te hulp.

Het 79-jarige slachtoffer uit Heerenveen zat vast in zijn auto, die vlam had gevat. Kras wist met behulp van een schaar uit een EHBO doos de gordel van de man door te knippen en hem uit de auto te halen. Nadat de man er uit was, ontplofte de auto.

'Ik vind het niet bijzonder'
Ondanks de redding overleefde het slachtoffer het verkeersongeval niet. 'Ik wist niet of de man nog leefde toen ik hem uit de auto redde, maar dat maakte ook niet uit. Het enige dat telde is dat hij uit de auto moest', legt Kras uit.

'Ik vind het niet bijzonder wat ik heb gedaan. Je ziet wat er gebeurt en dan wil je gewoon helpen. Ik vind dat normaal. Daar sta je verder niet bij stil, je handelt gewoon.'

Hannis-Kras-uit-Ammerzoden-krijgt-onderscheiding-opgespeld-door-de-burgemeester-foto-Omroep-Gelderland.jpg

BRON: http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2 ... rscheiding
Met vriendelijke groeten,
Henk-Willem
Lid van: SRO, SKF, MEDEC, AFP #41, DGO #3009, OMSA M#8014

Terug naar “Reddingsonderscheidingen”