Held uit Albergen krijgt onderscheiding voor redden man

Henk-Willem
Moderator

Held uit Albergen krijgt onderscheiding voor redden man

Berichtdoor Henk-Willem » 23 Dec 2013, 19:41

Held uit Albergen krijgt onderscheiding voor redden man uit brandende auto

Mike van der Aa uit Albergen is een echte held. Hij kreeg maandagmiddag een onderscheiding van het Carnegie Heldenfonds omdat hij met gevaar voor eigen leven een man uit Weerselo heeft gered.

De 23-jarige Mike reed op 18 april langs de plek van een ongeluk tussen Albergen en Fleringen. De auto was tegen een tractor gereden en op de zijkant in een slootje beland. Mike zag vlammen uit de motorkap komen en besloot te kijken of de bestuurder nog in de auto zat. Dat was zo. Hij heeft met veel kracht het portier opengemaakt en de bestuurder uit de auto gehaald.

"Wat doe je? Je moet eruit!"
De bestuurder was de 81-jarige Frans Wolbers. Hij zegt tegen Tubbergen Nieuws: "Ik zat dus aan de kant waarmee de auto in de sloot lag en had allemaal boodschappen over me heen gekregen. De gordel kreeg ik niet los, ik kon niet naar voren en niet naar achteren. Toen klonk daar opeens een harde stem. 'Wat doe je? Je moet eruit, de auto staat in brand!'. Dat bleek Mike te zijn."

Burgemeester Mervyn Stegers van de gemeente Tubbergen heeft de reddingsactie van Mike voorgedragen bij Stichting Carnegie Heldenfonds voor een onderscheiding. De stichting heeft de onderscheiding toegekend. Burgemeester Stegers heeft de onderscheiding maandagmiddag opgespeld in het bijzijn van de geredde bestuurder.

BRON: http://www.rtvoost.nl/
Met vriendelijke groeten,
Henk-Willem
Lid van: SRO, SKF, MEDEC, AFP #41, DGO #3009, OMSA M#8014

Terug naar “Reddingsonderscheidingen”