Ereteken voor luitenant vanwege krijgsmachtdeeloverstijgende diensten

Alex

Ereteken voor luitenant vanwege krijgsmachtdeeloverstijgende diensten

Berichtdoor Alex » 05 Mar 2019, 10:57

Eerste luitenant Henk Slagboom ontving op de Koningin Beatrixkazerne in Den Haag het Ereteken voor Verdienste in brons. Hij kreeg de onderscheiding voor zijn zeer waardevolle en uitstekende diensten. Die voerde hij uit bij de coördinatie en organisatie van beveiliging en ceremoniële diensten in Den Haag. Adjudant van koning Willem-Alexander en Chef van het Militaire Huis schout-bij-nacht Ludger Brummelaar speldde Slagboom het eremetaal op. De toekenning was bij hoge uitzondering ondertekend door minister Ank Bijleveld-Schouten vanwege de krijgsmachtdeeloverstijgende diensten van Slagboom. Normaal gesproken kent het hoofd van een Defensieonderdeel het ereteken toe.

Bron: https://www.linkedin.com/feed/update/ur ... 642400768/
In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister - Goethe

Alex

Re: Ereteken voor luitenant vanwege krijgsmachtdeeloverstijgende diensten

Berichtdoor Alex » 05 Mar 2019, 11:00

Dat had dus minimaal zilver moeten zijn, maar de bedoeling van de diverse eretekens is blijkbaar nog niet doorgedrongen tot het militaire huis en het kabinet van de minister.

Iron Mike

Berichtdoor Iron Mike » 05 Mar 2019, 19:51

Alex schreef:Dat had dus minimaal zilver moeten zijn, maar de bedoeling van de diverse eretekens is blijkbaar nog niet doorgedrongen tot het militaire huis en het kabinet van de minister.

Amen
"If you've done it, it ain't bragging"

Herman V

Berichtdoor Herman V » 06 Mar 2019, 18:49

Iron Mike schreef:
Alex schreef:Dat had dus minimaal zilver moeten zijn, maar de bedoeling van de diverse eretekens is blijkbaar nog niet doorgedrongen tot het militaire huis en het kabinet van de minister.

Amen

Sterker nog, de interesse is ook niet aanwezig bij de meeste leidinggevenden. Kijk maar eens hoeveel eretekens er ieder jaar in april richting het Ministerie van Defensie gaan.

Alex

Berichtdoor Alex » 07 Mar 2019, 11:02

Herman V schreef:Sterker nog, de interesse is ook niet aanwezig bij de meeste leidinggevenden. Kijk maar eens hoeveel eretekens er ieder jaar in april richting het Ministerie van Defensie gaan.

Je bedoelt als goedmakertje als het niet gelukt is om een koninklijke onderscheiding te regelen?

Herman V

Berichtdoor Herman V » 07 Mar 2019, 21:15

Nee, ik bedoelde met eretekens de aantallen Koninklijke onderscheidingen tijdens de lintjesregen :( .

Wat jij nu stelt had ik niet in gedachte. Hmmm, interessante stelling. Zou dat gebeuren? Zo veel eretekens van verdienste zie ik ook niet uitgereikt worden lately.

Greetz
Herman

Alex

Berichtdoor Alex » 07 Mar 2019, 22:02

Herman V schreef:Wat jij nu stelt had ik niet in gedachte. Hmmm, interessante stelling. Zou dat gebeuren? Zo veel eretekens van verdienste zie ik ook niet uitgereikt worden lately.
Greetz
Herman

Ik ken een geval uit de begindagen van het ereteken. Maar waarom niet :-) Als iemands verdienste voornamelijk ligt binnen zijn werkzaamheden voor Defensie is het lastiger om een koninklijke onderscheiding toegekend te krijgen.

Herman V

Berichtdoor Herman V » 08 Mar 2019, 16:18

Ik ken een geval uit de begindagen van het ereteken. Maar waarom niet :-) Als iemands verdienste voornamelijk ligt binnen zijn werkzaamheden voor Defensie is het lastiger om een koninklijke onderscheiding toegekend te krijgen.

Ja, daar heb je een punt. Het ereteken blijft echter een departementale onderscheiding en geen koninklijke onderscheiding. Voelt toch anders.

Greetz
Herman

Terug naar “Overige Nederlandse militaire onderscheidingen”