Man weigert lintje: burgemeester komt thuis langs

Henk-Willem
Moderator

Man weigert lintje: burgemeester komt thuis langs

Berichtdoor Henk-Willem » 27 Mei 2015, 07:47

HIPPOLYTUSHOEF Henk Heijerman zou vandaag op het stadhuis van Hollands Kroon een Koninklijke onderscheiding krijgen, maar hij weigerde.

“Ik was van streek. Ik zei: ik begin er niet aan", verklaart de 85-jarige man uit Hippolytushoef. Heijerman was voorgedragen omdat hij 31 jaar lang voorzitter is geweest van de plaatselijke schaatsvereniging.

Daarnaast was hij ook voorzitter van de wielerclub WRTC en geeft hij dagelijks rondleiding door een museum. Maar een onderscheiding? Dat wilde deze super-vrijwilliger niet.

Bloemetje
Toen de burgemeester hoorde dat Heijerman het lintje weigerde, besloot hij actie te ondernemen. Heijerman kreeg een telefoontje en de burgemeester zei het lintje dan wel thuis langs te komen brengen. "Ik dacht, waarom niet. De deur staat altijd los bij mij", lacht Heijerman.

Vandaag kreeg de oud-schaatsvoorzitter bezoek van de burgervader. Naast het lintje kreeg Heijerman ook een bloemetje en een lofrede. Nu het allemaal achter de rug is, is Heijerman trots op de onderscheiding. "Het is een hartstikke mooi lintje, prachtig.”

BRON: http://www.rtvnh.nl/nieuws/163367/man-w ... uis-langs#
Met vriendelijke groeten,
Henk-Willem
Lid van: SRO, SKF, MEDEC, AFP #41, DGO #3009, OMSA M#8014

Terug naar “Nederlandse Koninklijke Orden en Huisorden”